Erfarehet av att bo och jobba i Belgien?

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Detta är kanske något naivt av mig men jag har var höst problem med höstdepp och det blir värre och värre för var år som går. Har under ett antal år funderat på att lämna Sverige och flytta lite söderut. Det behöver inte vara alltför långt utan kan jag komma någonstans där det inte snöar och är +grader nära på året om så är jag nöjd.

Nu har mina funderingar börjat anta allvarligare form och jag funderar lite på sydtyskland men efter vad jag har hört från folk som har bott där så verkar det vara ett tufft klimat på arbetsmarknaden.
Därför så undrar jag om någon har erfarehet av att bo i Belgien som kan dela med sig lite. Vad skiljer i stora drag gentemot Sverige?

Mookie skrev:
2389125 Vad skiljer i stora drag gentemot Sverige?
Har aldrig bott i Belgien men varit där och jobban nån vecka i taget några gånger. Det jag har märkt är väl att man dricker mer öl och äter fetare mat:)

En stor fördel är att om man kör hoj från o till jobbet så man kan dra av hojens värde i deklarationen! Kommer inte riktigt ihåg hur det funkade men det var något med att man kunde dra av det på 5 år, hoj, kläder, försäkring, fordonsskatt...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT