ERF strategi

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
304 varv kom vinnaren i ERF:et på Knudan, vi kom 280 varv, altså 24 varv som vi måste hitta, om vi sänker oss 2 sekunder per varv så hittar vi 560 sekunder, om vi sen orkar köra entimmespass istället för 30 minuterspass så hittar kapar vi sex byten a 60 sekunder, det ger oss ytterligare 360 sekunder, vi tankade för ofta oxå, vi kan skippa 4 tankningar a 60 sekunder och få 240 sekunder till, kan vi sedan undvika stop & go (Boxer aka herr gulflagg) så får vi ytterligare 120 sekunder, vi kan altså få loss bantid till 19 varv till, totalt ger det oss 299 varv och det innebär pallplats.

Detta är dock en ren fantasi eftersom vi troligen inte orka att köra entimmespass och dessutom kan allt hända, vi får sikta på topp tio istället.

:tungan
 
Sänka er 2 sekunder per varv är nog den största utmaningen. Jag tror du har nått din gräns ;)
 
Don Quixote skrev:
Sänka er 2 sekunder per varv är nog den största utmaningen. Jag tror du har nått din gräns ;)
Nej det tror inte jag, frågan är ju mer om man orkar att köra två entimmespass samt snitta under 1.10 utan att göra en MrBlind[tm]
 
GSXR1100R skrev:
304 varv kom vinnaren i ERF:et på Knudan, vi kom 280 varv, altså 24 varv som vi måste hitta, om vi sänker oss 2 sekunder per varv så hittar vi 560 sekunder, om vi sen orkar köra entimmespass istället för 30 minuterspass så hittar kapar vi sex byten a 60 sekunder, det ger oss ytterligare 360 sekunder, vi tankade för ofta oxå, vi kan skippa 4 tankningar a 60 sekunder och få 240 sekunder till, kan vi sedan undvika stop & go (Boxer aka herr gulflagg) så får vi ytterligare 120 sekunder, vi kan altså få loss bantid till 19 varv till, totalt ger det oss 299 varv och det innebär pallplats.

Detta är dock en ren fantasi eftersom vi troligen inte orka att köra entimmespass och dessutom kan allt hända, vi får sikta på topp tio istället.

:tungan

Du får kanske räkna in ett däckbyte om du inte ska toura runt för att kyla däcken. Men om freppa är lika bra på att byta däck som han e på att laga burgare så lär vi inte tappa många sekunder på det :tummenupp
 
GUL skrev:
Du får kanske räkna in ett däckbyte om du inte ska toura runt för att kyla däcken. Men om freppa är lika bra på att byta däck som han e på att laga burgare så lär vi inte tappa många sekunder på det :tummenupp

Skulle inte Freppa köra själv nästa år?
 
Blondie skrev:
Hörde att ishiasnerven spökade på dig (obs gammelsjuka) :pannkyss
Hmmm det verkar som Bonndie från team Lantmännen ska köra RR nästa år, det ska bli ett nöje att trycka av dig på rakan :pannkyss
 
Apstrutsen kan ju inte ersätta mig. Han kommer ju prylas i någon jäkla pyjamassport och därigenom ligga som ett kolli resten av livet och behöva sondmatas. Hmmmm.... vänta nu..... han passar nog ganska bra in i teamet då. Micke ser ju ut att behöva sjukvård konstant efter att ha kört i 12 minuter på hojen.

Jaja, han får väl ta min plats då.
 
valmers skrev:
Här vill vi gärna påpeka att det krävs närvaro vid banan för att vara med i ett ERF-team.

Hur menar du nu? Kan jag inte tävla över nätet menar du? Jag har ju bredband? :3freak
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back
Top