ERF sprint= givet för min del

Tingen

Fritt irrande i moderet speed
Gick med
10 Jan 2004
Ort
Linde på Gotland
Hoj
ingen
Som sagt har alltid gillat sammanhållningen och attityden på ERF arr och dess människor,,kommer helt klart att åka alla race..
 
Verkar vettigt !

ERF presenterar stolt ett helt nytt koncept; ERF Sprint!

Tanken är att erbjuda en enkel tävlingsform, öppen för alla som vill delta, där steget att gå från bandagsknutte till tävlingsförare är lågt.

Reglementet är enkelt:

· Prisbedömning i 2 klasser, under 600 cc och över 600 cc
· Fri trimning utan begränsningar, turbo är tillåtet
· Hojen måste uppfylla säkerhetsreglementet avseende najning, etc.
· Öppet för alla licensierade förare, från baslicens till elitlicens!
· Racedistansen är 15 minuter plus ett varv
· Varje racehelg innehåller 1 kval om 20 minuter och 2 race
· Startuppställningen för race 1 efter kvaltid, startuppställning för race 2 efter bästa varvtid i race 1
· Ingen utkvalning, arrangören antar inte fler deltagare än vad banlicensen tillåter
· Vid fler anmälningar är det datum för inbetald startavgift som avgör om man får starta
· Startavgift för 2011 är 1200 kr om man betalar senast en vecka innan race
· Startavgiften betalas in på det konto som respektive arrangör anger i tilläggsreglerna
· Betalning sista veckan innan race ger förhöjd startavgift med 100 kr
· Transponder går att hyra, pris 2011 100 kr per dag
· Anmälan sker via www.raceregistrering.se till de race man vill delta i.
 
Fan, det är ju så man önskar man var 18 igen!!!

BRA ide!
 
Det där verkade ju grymt skoj! Synd att man inte sitter på en sportis nu bara för då hade jag garanterat provat! :)
 
Ohhh fook. Där försvann det sista hindret för att stanna kvar i bandagåkarträsket och ljuga om hur snabb man aldrig varit :mad:
 
Fan vad ballt. Passa er för en comeback (i lecahavet)!
 
:tummenupp kanonbra



Ett litet problem är om PRO sb förare (Elit) ställer upp ihop baslicensförare, det är dom stora hastighetsskillnader och varvningar. Det är ett problem som är större på mindre banor t.ex Falkenberg. På Anderstorp funkar det mycket bättre.
 
Last edited:
:tummenupp kanonbra



Ett litet problem är om PRO sb förare (Elit) ställer upp ihop baslicensförare, det är dom stora hastighetsskillnader och varvningar. Det är ett problem som är större på mindre banor t.ex Falkenberg. På Anderstorp funkar det mycket bättre.

Inget problem, dom snabbare får väl köra om ifall dom är snabba!
 
ERF presenterar stolt ett helt nytt koncept; ERF Sprint!

Tanken är att erbjuda en enkel tävlingsform, öppen för alla som vill delta, där steget att gå från bandagsknutte till tävlingsförare är lågt.

Reglementet är enkelt:

· Prisbedömning i 2 klasser, under 600 cc och över 600 cc
· Fri trimning utan begränsningar, turbo är tillåtet
· Hojen måste uppfylla säkerhetsreglementet avseende najning, etc.
· Öppet för alla licensierade förare, från baslicens till elitlicens!
· Racedistansen är 15 minuter plus ett varv
· Varje racehelg innehåller 1 kval om 20 minuter och 2 race
· Startuppställningen för race 1 efter kvaltid, startuppställning för race 2 efter bästa varvtid i race 1
· Ingen utkvalning, arrangören antar inte fler deltagare än vad banlicensen tillåter
· Vid fler anmälningar är det datum för inbetald startavgift som avgör om man får starta
· Startavgift för 2011 är 1200 kr om man betalar senast en vecka innan race
· Startavgiften betalas in på det konto som respektive arrangör anger i tilläggsreglerna
· Betalning sista veckan innan race ger förhöjd startavgift med 100 kr
· Transponder går att hyra, pris 2011 100 kr per dag
· Anmälan sker via www.raceregistrering.se till de race man vill delta i.

Fattar jag rätt, är det dags att skaffa en RG500:yoparty
 
Det var ett bra initiativ.

Kna passa bra om man är med som mekaniker till ett ERF team också.
Nu blev jag sugen. Verkar ju vara på lagom allvar.

Är själv lite insnöad på små 400:or. Kul att köra men inte så dyra i drift. Men sen SP försvann finns ju ingenstans att köra. Hade hoppats på Classic racingen men cyklarna är lite för moderna än.

Hur blir det med klassindelningen? Antar att de "vanliga" R6 CBR 600 mfl kör i under 600?
De brukar ju vara på 599 ccm. Så man blir väl lite av ett rundningsmärke med en 400.
 
Det var ett bra initiativ.

Kna passa bra om man är med som mekaniker till ett ERF team också.
Nu blev jag sugen. Verkar ju vara på lagom allvar.

Är själv lite insnöad på små 400:or. Kul att köra men inte så dyra i drift. Men sen SP försvann finns ju ingenstans att köra. Hade hoppats på Classic racingen men cyklarna är lite för moderna än.

Hur blir det med klassindelningen? Antar att de "vanliga" R6 CBR 600 mfl kör i under 600?
De brukar ju vara på 599 ccm. Så man blir väl lite av ett rundningsmärke med en 400.

Klassindelningen står ju ovan! Över och under 600 cc.
Det är inte säkert att du blir rundningsmärke på en 400, beror ju på föraren också.

Verkar intressant! :tummenupp Kommer det att köras samma helger som ERF hela säsongen alltså?

Ja, det är tanken.

Fan, det är ju så man önskar man var 18 igen!!!

BRA ide!

Behöver väl inte vara 18 för att köra race! Bara man gillar att ha kul:tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Back
Top