ERF och licens ......

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Läser på erf.nu

1.6.1 Licens

Förare måste inneha giltig Roadracing licens, lägst B licens.

Jag har hört av folk som tävlat under 2005 att de bara haft Amatörlicens. Funkar det? Är det fel på erf.nu? Är där ingen kontroll?

Funderar på vilken licens jag ska ha 2006............. vill ju kunna köra lite ERF om tillfälle bjuds och jag kan välja vad jag vill ha.

Men B-licens är väl amatör licens lr är jag dum
:huvet

Gottis skrev:
Men B-licens är väl amatör licens lr är jag dum
:huvet
saxat från svemo.se

Roadracing A 3100:-
Roadracing B 2400:-
Roadracing Junior 1400:-
Amatör (Enklare tävling fr.o.m 17 år) 950:-
Amatör Ungdom (12-16 år) 650:-

Det är ju ändå 1450kr skillnad mellan B och amatör, men försäkringsskyddet är givetvis mycket bättre i b .....

okej jag är :kocko

men man kan väl ännu lösa engångs licens för ERF va väl ett gäng som gjorde det för Anderstorp iaf

Nr:18 skrev:
De som haft amatörlicens har löst engångslicens vid rejsen.
Kostar 300:- har jag för mig, ansök om licensen i god tid, du kan bli nekad.

kajlyl skrev:
Jag hade kört på Amatör + engångs! hade själv faktiskt tjänat på det i år :eek:
Man tjänar bara på det om man kör ett enstaka rejs. Kom då ihåg att försäkringsskyddet i amatörlicensen är ännu sämre än i b-licensen.

GSXR1100R skrev:

Jag har kört ett antal ERF race under de tre senaste åren och har enbart löst engångslicens på plats för 300:-, jag har aldrig haft varesig amatör eller b-licens.Ingen föranmälan eller annat har behövts.

Man kan köra många race /år innan det lönar sig att ta ut en "riktig" licens, även SM tävlingar går fint att köra på engångslicenser.

OBS ! Försäkringen som ingår i engångslicensen är troligtvis inte vatten värd den dag du gör dig illa så snålheten bedrar nog visheten i mitt fall :rolleyes:

Jocke.P skrev:
Jag har kört ett antal ERF race under de tre senaste åren och har enbart löst engångslicens på plats för 300:-, jag har aldrig haft varesig amatör eller b-licens.Ingen föranmälan eller annat har behövts.

Man kan köra många race /år innan det lönar sig att ta ut en "riktig" licens, även SM tävlingar går fint att köra på engångslicenser.

OBS ! Försäkringen som ingår i engångslicensen är troligtvis inte vatten värd den dag du gör dig illa så snålheten bedrar nog visheten i mitt fall :rolleyes:
Hur har du löst det med träning? Har du kört med racehojen i gatgrupperna eller i licensgruppen, eller tillåter "de" att du tränar på licensträning utan giltig licens?

GSXR1100R skrev:

Enligt Svemo, löser du engångslicens på plats. Har aldrig hört någon som blivigt nekad! Har du?

Saxat från SVEMO

Engångslicens

Förare som avser lösa engångslicens löser detta på tävlingsplats. Tag med medlemskort.
Licensen gäller ett tävlingstillfälle/evenemang.
Engångslicens går endast att lösa i Sverige.
För tävlande utanför Sverige krävs nationell/internationell helårslicens.
Förare under 12 år med Knatte- eller Guldhjälmslicens kan inte lösa engångslicens.
Det går inte att tillgodoräkna sig engångslicensavgift när föraren löser helårslicens.
För överåriga söks engångslicens genom att skicka in läkarintyg till SVEMO samt ansökan med vilken tävling det gäller.

Last edited:
Zilversurfer skrev:
För överåriga söks engångslicens genom att skicka in läkarintyg till SVEMO samt ansökan med vilken tävling det gäller.
När klassas man som överårig?

För amatörlicens behöver man inte gå nån kurs eller nånting alltså?

Zmurfen skrev:
Ungeför som GSXR11000000RRRRR var för tio år sen :arsele
Hur kändes det att få smisk av vårat team din lilla räka, jag ska slå dig med käppen.

GSXR1100R skrev:
Hur kändes det att få smisk av vårat team din lilla räka, jag ska slå dig med käppen.
Har du fått käpp till rullatorn :va

Jaja blir ju billigt o ta sig till banan när man blir lika gubbig som du.

Mickegubben: Ja hejsan det va gammel micke här,behöver en körning till knutstorp!

Färdtjänst: Kommer om 10 minuter!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...