ERF-förare sökes

Robban #42 NSB

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
R1-03, RM 250 -00, mini-moto
Det har kört iop sig med ERF-körningen i år, så nu står jag med cykel och allt, men osäkert om jag har någon att köra ihop med! Någon som är sugen på att köra ERF:racen på Anderstorp och Falkenberg, ev. det på Mantorp också? Helst någon som bor i Göteborgsområdet, det underlättar vid mekande och planerande!

Finnes:
1 st f.d A-förare med stabila varvtider och låg kraschbenägenhet :banana
1 st R1:a -99, NSB-kittad med riktig fjädring, 142 bakhjuls hästar, 3 st extrafälgar, kraschdelar, m.m.
Det enda som saknas är väl en bra tankanläggning, annars finns nog det mesta som behövs!

Söker efter någon anständigt snabb förare (som inte kraschar eller kör sönder hela tiden) som vill vara med och dela på dritsbudgeten, och gärna har med en mekaniker till racen. Ambitionen är inte att vinna, utan att åka mycket cykel och ha skoj för rimliga pengar. Och det är inget skoj att krascha eller harva nere i kön :huvet

Budgeten landar på runt 9000 / race, inkl. 3 däck, nya bromsbelägg, olja osv. Delas rakt av på 2 el 3st, beroende på hur många vi blir.

Maila eller slå en signal på 0709-83 95 09 så kan vi diskutera vidare!
Robert Strandäng, numera #65 Rookie 1000

Robban #42 NSB skrev:
2093409 Det har kört iop sig med ERF-körningen i år, så nu står jag med cykel och allt, men osäkert om jag har någon att köra ihop med! Någon som är sugen på att köra ERF:racen på Anderstorp och Falkenberg, ev. det på Mantorp också? Helst någon som bor i Göteborgsområdet, det underlättar vid mekande och planerande!

Finnes:
1 st R1:a -99, NSB-kittad med riktig fjädring, 142 bakhjuls hästar, 3 st extrafälgar, kraschdelar, m.m.
Det enda som saknas är väl en bra tankanläggning, annars finns nog det mesta som behövs!

Söker efter någon anständigt snabb förare (som inte kraschar eller kör sönder hela tiden) som vill vara med och dela på dritsbudgeten, och gärna har med en mekaniker till racen. Ambitionen är inte att vinna, utan att åka mycket cykel och ha skoj för rimliga pengar. Och det är inget skoj att krascha eller harva nere i kön :huvet

Budgeten landar på runt 9000 / race, inkl. 3 däck, nya bromsbelägg, olja osv. Delas rakt av på 2 el 3st, beroende på hur många vi blir.

Kan inte låta bli att svara då jag är lika sugen på att hoppa på din ERF-satsning som jag är fattig :död
Körde ifjol men har sedan dess börjat studera på Chalmers så ekonomin räcker liksom inte till.
Iof så kanske jag är i långsammaste laget (ca1,48 A-torp) så det går väl i stöpet redan där. Men är ej kraschbenägen :)
Hur som helst, hade jag inte gått i skolan hade jag inte tvekat en sekund :tummenupp

Ymmot skrev:
2139956 Kan inte låta bli att svara då jag är lika sugen på att hoppa på din ERF-satsning som jag är fattig :död
Körde ifjol men har sedan dess börjat studera på Chalmers så ekonomin räcker liksom inte till.
Iof så kanske jag är i långsammaste laget (ca1,48 A-torp) så det går väl i stöpet redan där. Men är ej kraschbenägen :)
Hur som helst, hade jag inte gått i skolan hade jag inte tvekat en sekund :tummenupp
Du körde ju snabbare än så sista racet :tummenupp
Bör iallafall ha varit ner mot 1.46 :va

Lust for Life skrev:
2140093 Du körde ju snabbare än så sista racet :tummenupp
Ville ju inte skryta :tungan Tänkte väl egentligen mer som något slags snitt....

Erf

Tjena

Såg inte din förfrågan tills nu, & nu har det löst sig till A-torp för oss.
Vi hade samma problem, hoj & allt, men saknade en 3:e förare.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2141234#post2141234
Har det löst sig för dig?

Kanske kan hitta på nått till nästa race?

Mvh
//
Benny
www.maberacing.info

Robban #42 NSB skrev:
2093409 Det har kört iop sig med ERF-körningen i år, så nu står jag med cykel och allt, men osäkert om jag har någon att köra ihop med! Någon som är sugen på att köra ERF:racen på Anderstorp och Falkenberg, ev. det på Mantorp också? Helst någon som bor i Göteborgsområdet, det underlättar vid mekande och planerande!

Finnes:

Kristian Salö skrev:
2141232 1:50 i snitt per varv ger 33 varv per timma, vilket utgör 198 varv efter 6 timmar. Var kommer man på listan då??? :7peta
Menar du att ni inte inte behöver varken tanka eller byta förare på sex timmar :hihi Det är ju faktiskt depåbesöken som kostar mest placeringar under ett långlopp. Men jag får väl ändå medge att 1,48 kanske är en glädjevärdering av mitt snitt :gnissla Men du skulle se vithajen jag fick när jag pimplade tidigare iår :tomten

Ymmot skrev:
2141310 Menar du att ni inte inte behöver varken tanka eller byta förare på sex timmar :hihi Det är ju faktiskt depåbesöken som kostar mest placeringar under ett långlopp. Men jag får väl ändå medge att 1,48 kanske är en glädjevärdering av mitt snitt :gnissla Men du skulle se vithajen jag fick när jag pimplade tidigare iår :tomten
Skulle väl vilja påstå att dina regnvarv imponerade mer än tiderna i torrt!

Stabila 1.52-1.53 tider i nästan en timme tycker iallafall jag är schysst kört :tummenupp

Ymmot skrev:
2141310 Menar du att ni inte inte behöver varken tanka eller byta förare på sex timmar :hihi Det är ju faktiskt depåbesöken som kostar mest placeringar under ett långlopp. Men jag får väl ändå medge att 1,48 kanske är en glädjevärdering av mitt snitt :gnissla Men du skulle se vithajen jag fick när jag pimplade tidigare iår :tomten
1. Nej
2. Depåbesök = mindre körtid = färre varv
3. Ett genomsnitt är fortfarande ett genomsnitt. :7peta

Kristian Salö skrev:
2143007
3. Ett genomsnitt är fortfarande ett genomsnitt. :7peta
Javisst är även den varianten ett sätt att räkna snitt men tyvärr ett skrämmande tråkigt sätt :rolleyes:
Det blir dessutom omöjligt att se sitt egna snitt då. Man är ju två eller tre förare som spenderar tid på hojen under ett långlopp :7peta

Lust for Life skrev:
2140093

I ett ERF är det helt viktigaste att du kan köra jämnt. Din snabbaste varvtid är inte viktigare än din långsammaste. Du kan tjäna på att välja pitstop på gulflagg, och att sedan köra i kapp saftycar utan att förlora varv.

Att ha en snabb varvtid på kval däremot, kan göra stor skillnad på om man får vara med eller inte. Dock så betyder inte startplasseringen specielt mycket. Exempel på detta är HET som aldrig kommer i väg i starten och Skjern MC som fick starta sist på Knutstorp i oktober men ändå varvade mig som tvåa efter 18 varv. :Bugar

Det som betyder något är antal varv efter sex timmar. Punkt slut, end of discussion!

PS. Annars är det ganska kul med genomsnitt, varvtider och antall varv per tank, antall varv per timme och total köretid per pass. :hihi

Hej,

Nja, det har väl löst sig delvis. Vi kör bara 2 st på A-torp, men vill väl gärna ha med en 3-förare till Falkenberg den 18/6. Det blir rätt tufft med 2 förare på den banan....

Så är du sugen, hör gärna av dig, så får vi se om vi kan hitta en lösning!

Nås säkrast på 0709-83 95 09, eller via PM.
Robben

RR:Benny skrev:
2141281 Tjena

Såg inte din förfrågan tills nu, & nu har det löst sig till A-torp för oss.
Vi hade samma problem, hoj & allt, men saknade en 3:e förare.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2141234#post2141234
Har det löst sig för dig?

Kanske kan hitta på nått till nästa race?

Mvh
//
Benny
www.maberacing.info

Kristian Salö skrev:
2144151 I ett ERF är det helt viktigaste att du kan köra jämnt. Din snabbaste varvtid är inte viktigare än din långsammaste. Du kan tjäna på att välja pitstop på gulflagg, och att sedan köra i kapp saftycar utan att förlora varv.

PS. Annars är det ganska kul med genomsnitt, varvtider och antall varv per tank, antall varv per timme och total köretid per pass. :hihi
Du kör inte så snabba varv antar jag :7peta :va

Håller med dig om statistikens underhållningsvärde :tummenupp kan själv sitta och imponeras av hur otroligt mycket man faktiskt kan ta reda på genom att läsa statistik :fattartil

Vårat största hinder för att kunna läsa vårat team-namn högre upp på listan är nog snarare konditionen........... :rodnar Förutom i regnet på Anderstorp då vi faktiskt orkade köra en timme i sträck bukar körpassen variera mellan 20 och 40 minuter :hihi Tappar en del plasseringar på ständiga förarbyten kan man säga............
När det gäller resultatet efter 6 timmar har jag anat en tendens hos både ditt och vårat team................Vi är ofta inte med i racen längre :(

Ha det gött grabben :)

Kör ni i år förresten??

Hur gick det för er i slutändan Robban? Blev det nån pokal??

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT