stylengrace-fzx
here i come
Hej två frågor:
1..skall byta lager då det glappar på polarens er6n. Noterade dock i servicemanualen att den använder klassiskt kullager. Flesta eftermarknads lager verkar vara kon/rull lager. Kan jag bara köra den rulllager eller är det bäst med kullager.
2..Nästa fråga. Måste man följa moment specifikationer när man sedan spänner lagret. Eller kan man bara hitta the sweetspot för hand." Hitta läget där det det inte glappar men fortfarande glider lätt från sida till sida utan att det knastrar eller nåt" som jag gjort på trampcyklar? Känns lite vanskligt både att hitta o betala dyra riksdaler för verktyg. Eller att hitta tillräckligt lång samt rätt storlek. Och dremla ut tänder för dom där special "haknyckel" muttrarna. Funkar det med polygrip?
1..skall byta lager då det glappar på polarens er6n. Noterade dock i servicemanualen att den använder klassiskt kullager. Flesta eftermarknads lager verkar vara kon/rull lager. Kan jag bara köra den rulllager eller är det bäst med kullager.
2..Nästa fråga. Måste man följa moment specifikationer när man sedan spänner lagret. Eller kan man bara hitta the sweetspot för hand." Hitta läget där det det inte glappar men fortfarande glider lätt från sida till sida utan att det knastrar eller nåt" som jag gjort på trampcyklar? Känns lite vanskligt både att hitta o betala dyra riksdaler för verktyg. Eller att hitta tillräckligt lång samt rätt storlek. Och dremla ut tänder för dom där special "haknyckel" muttrarna. Funkar det med polygrip?