ER-6F och den är min =D

Honungsblomman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2012
Hoj
Honda CBR 600FA
Jag har precis köpt mig en Kawasaki ER-6F årsmodell 08. :banana

Nu är jag grymt sugen att höra vad som sägs om denna hoj........ Det känns i magtrakten som att det blev ett bra köp, men det är kul att höra andras uppfattningar också :)

Hahaha, började garva riktigt hårt när jag såg ditt nick. Inte för att det är dåligt, utan kontrasten mot ett averege SH-nick är så distinkt.

Från: FARTGALEN/feerspeedboy/NoRegrets till HONUNGSBLOMMAN.

:rofl

Hade en 07:a som blev stulen för nån vecka sen.. Grym hoj, funkar till typ allt. Köra bana (små iallafall, knix etc), köra för nöjes skull till stranden, köra längre resor (två europa resor, långturer inom sverige) ja, allt går :) åkte europa resor två personer + packnings då med packethållare och sidoväskor. Funkar till det mesta som sagt bra hoj :) Lite för lite effekt för efter 200km/h händer inte mycket :(

Hahaha, började garva riktigt hårt när jag såg ditt nick. Inte för att det är dåligt, utan kontrasten mot ett averege SH-nick är så distinkt.

Från: FARTGALEN/feerspeedboy/NoRegrets till HONUNGSBLOMMAN.

:rofl

Haha - hade inte tänkt på mitt nic på det viset :tungan

Körskolan min har ER6n, tror det är 08ans modell. Är det samma hoj fast nakenversionen?

Hade en 07:a som blev stulen för nån vecka sen.. Grym hoj, funkar till typ allt. Köra bana (små iallafall, knix etc), köra för nöjes skull till stranden, köra längre resor (två europa resor, långturer inom sverige) ja, allt går :) åkte europa resor två personer + packnings då med packethållare och sidoväskor. Funkar till det mesta som sagt bra hoj :) Lite för lite effekt för efter 200km/h händer inte mycket :(

Tur att jag sa att det var en 08 då.... Trist att man inte får ha grejerna i fred.
KUL dock att höra att du gillar hojen
Hoppas du får tag i en ny hoj

Tur att jag sa att det var en 08 då.... Trist att man inte får ha grejerna i fred.
KUL dock att höra att du gillar hojen
Hoppas du får tag i en ny hoj

Yes, gillar hojen. Men nu känns det som det är dags för en lite större hoj. En större nackdel var att pendla var inte riktigt ok, man glider gärna i 130-140 på motorvägen och jag tyckte 6:ans växel var lite för låg så man fick glida på höga varv. I övrigt var jag nöjd med hojen.

Känns också som att det är dags för en rad-fyra istället för en v-twin :)

Det finns en anledning till att ER-6:an varit den mest köpta och den som gjort kunder nöjdast i undersökningar flera år i rad nu...

Wooop wop!

Värst va alla va positiva...:tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!