Enkelsving Rs 125 -00?

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Hmm ska inom tid lägga upp en projekt tråd, hade tänkt bygga om min Rs.
Har kollat på Aprilia Af1 som har enkeltsving? dock så är den 10 år äldre.. Men någon som vet om de passar? vad skulle man behöva göra om för att få den å passa? Tacksam för svar!

- Kommer säkert att se läckert ut! Männ....:yoparty (som Tony Erwin hade sagt) Väghåålningen...KÄTASTRÅF!!!!
Den ju som sagt från en närmare 10!!!år äldre hoj och därmed 10år äldre teknologi:confused: . Vridstyvheten är inte att jmf:a med den du redan har som dessutom är den väl i ALU och inte i uttröttat stål d:o.:va Ja tror dessutom att den är ngt längre än din orginal sving:va Å de innebär att kvickheten i hojen kommer att minska avsevärt. men nån annan här på SH kanske har bättre erfarenhet än mej.:tummenupp

Har kollat mått är nästan exakt lika lång som min. Af1 har också väldigt bra väghållning.. den är före sin tid ;) Men de vore fräckt.. http://www.blocket.se/vi/19313797.htm?ca=11_s Tänkte ha den fälgen också.. Ser grymt ut =) Måste kolla närmre på de här... :P Att ha enkelsving på en Rs 125 vore man allt ensam om.. :P Polera upp svingen skulle jag självklart göra isf.

Bromsen sitter på fel sida men de är bara att förlänga bromsslangen och lufta:P Frågan är vad man ska göra åt avgassystemet? Det kommer ju dölja den fina enkelsvingen.. Göra ett ''highpipe'' ? Eller skulle de se konstigt ut? Ligger runt 400 kr på Ebay en sån där enkelsving .. Farsan är lite anti med enkelsving för att han säger att den jag har nu ger bättre väghållning sen har den större fälg.. Han tycker att jag ska bygga om den på annat vis .. Vad tycker ni?

Bromsen sitter på fel sida men de är bara att förlänga bromsslangen och lufta:P Frågan är vad man ska göra åt avgassystemet? Det kommer ju dölja den fina enkelsvingen.. Göra ett ''highpipe'' ? Eller skulle de se konstigt ut? Ligger runt 400 kr på Ebay en sån där enkelsving .. Farsan är lite anti med enkelsving för att han säger att den jag har nu ger bättre väghållning sen har den större fälg.. Han tycker att jag ska bygga om den på annat vis .. Vad tycker ni?

Bygga om avgasysstemet är nog överkurs i det här fallet, du kan sabba prestanda totalt om du inte vet vad du gör. Annars verkar det ju vara ett ballt projekt. Vilken har större fälg förresten? Sitter det 18-tums hjul på AF1:an? Isf är det väl mer tveksamt om det känns vettigt, med tanke på den begränsade tillgången på däck för 18".

Sitter det inte enkelsving på gammla rs50? Har ju nästan samma mått om jag inte minns helt fel. kolla om du kan få tag på en sådan.

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025