strom_robert skrev:
2629788 Funderar på att börja prenumerera på en ensgelsk mc-tidning. Är lite trött på Bike. Har funderat på engelska Bike lika så Performance Bikes. Vill ha en tidning som handlar om sporthojar och supertoures och inte massa "vettiga" hojar.
Har någon några åsikter eller förslag på andra tidningar?
Det beror på vilken slags läsning du är intresserad av. De flesta engelska hojtidningar påminner om svenska Bike i det att de testar årest nyheter, tycker att alla nya hojar är betydligt bättre än de äldre och kör de obligatoriska grupptesterna av literhojarna, 600

rna osv. Naturligtvis får Triumph lite bättre kritik överlag i engelska tester på samma sätt som Volvo och SAAB får bättre kritik av svenska biltidningar.
Den största skillnaden mellan de engelska tidningarna och svenska Bike är att de engelska är betydligt snyggare, bättre skrivna texter och har mer lull-lull. Naturligtvis förekommer det även en del lättklädda tjejer i de engelska tidningarna på ett ogenerat sätt som aldrig skulle vara möjligt i en svensk tidning.
De engelska tidningar som faller inom denna kategori tycker jag är Superbike, Bike (engelska), TWO och Fast Bikes.
Performance Bike vill jag hävda skiljer sig en del från mängden i att de är mest fokuserade på racing och allt som har med racing att göra. De har mycket mer äldre och ombyggda hojar än de andra tidningarna, mer reportage som handlar om annat än bara de senaster hojarna osv. Däremot tycker jag att klassen på PB sjunker för varje nummer tyvärr, de var riktigt bra för ett år sedan men de senaste numren handlar nästan bara om resor kors och tvärs genom Europa...
En rolig tidning som jag tyvärr bara sett ett nummer av är RPM. Det är tydligen en avknoppning av Fast Bikes och är som Fast Bikes var för fem-sex år sedan, dvs de är inte rädda att såga en hoj vid fotknölarna om de inte gillar den, de wheelar med allt de får tag på och kraschar en par hojar vid varje grupptest. Underhållande läsning men tyvärr verkar det inte komma några fler nummer av den tidningen, det är nog tyvärr hopplöst att producera en alltför ärlig tidning i dagsläget eftersom man gör sig ovän med i stort sett hela industrin.