Engelberg

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Förra säsongen blev det ingen alpresa... Det fick till följd att det gjorde fysiskt ont varje gång jag såg skidfilmer. Att besöka Stadium blev en plåga då deras hundratals TV-skärmar vissade skid- å snowboardporr och otillfredställd som jag var höll jag på att bli tokig.

I år(denna säsong) måste jag komma iväg och överväger nu att sticka till Engelberg.

Är det någon som varit där?
Hur tar man sig enklast(och billigast) dit?
Vilka flyger till Zürich?
Var bor man billigast?

Bitte Hilfe!!

Jag har varit där några ggr, men då har vi oftast bilat ner och bott hos släktningar, så aldrig bott där omkring.

Åkandet är väl helt okej, verkar vara ganska populärt båda av turister och schweizare.

Jag var där i vintras, då flög jag ner, men far o bror var redan där och hämtade mig så jag åkte aldrig ända fram med tåg.

Jag flög med Ving ner och jag köpte en sista minuten biljett, bara flygstol t/r för 500:-!!

Det fanns säkert alternativ med boende oxå, men jag kollade inte det eftersom det aldrig var aktuellt.

Dock så går det flyget till Geneve, så det är lite längre att åka, men går tåg hela vägen fram till Engelberg om jag förstått det hela rätt, med ett byte eller 2.

Om du sen istället vill flyga till Zürich så kan jag rekomendera Swiss som bolag, de brukar ha biljetter för ca. 1500:- t/r om man bokar just t/r samtidigt.

Lite rörigt skrivet, men jag hoppas det var till ngn hjälp.

//Niklas

Engelberg e kanonställe, men det börjar bli mycket folk där nu...
men kolla boende å att det går å ta sig dit efter rasen dom hade
då både väg å järnväg spolades bort.

gå in på www.engelberg.ch där kan du söka boende å kanske kolla hur det e med vägarna.. tror att det har ordnat sig men e inte säker..
Offpisten e KANON:Bugar ha på dig lavinsändare, spade å sond, OCH ATT du vet vad som skall göras ifall det går en lavin..vilket händer när det e såna snömängder som kommer emellanåt..
Hoppas det ordnar sig med nån resa iaf..
kolla www.bellevue-engelberg.ch där dom flesta säsongare bor..
ca 50meter från tågstationen!! å har haft bra priser.

Last edited:
Jag ska aka t Val d'Isere v 1. Kanner inte ett enda skit for det, men morsan fyller 60, sa har lovat att aka med...har insett att jag totalt tappat intresset for skidakning. Far val hyra brada ett par dagar, men resten blir bad och olstuga tror jag. Kanns idiotiskt att inte tycka det kanns kul, men men...

Kommer sakert bryta benet igen oxa :gnissla

Hoppas du far en kul resa iaf!

korvgubbe skrev:
Förra säsongen blev det ingen alpresa... Det fick till följd att det gjorde fysiskt ont varje gång jag såg skidfilmer. Att besöka Stadium blev en plåga då deras hundratals TV-skärmar vissade skid- å snowboardporr och otillfredställd som jag var höll jag på att bli tokig.

I år(denna säsong) måste jag komma iväg och överväger nu att sticka till Engelberg.

Är det någon som varit där?
Hur tar man sig enklast(och billigast) dit?
Vilka flyger till Zürich?
Var bor man billigast?

Bitte Hilfe!!

Engelberg ar helt ok och du har dessutom Andermatt hyfast nara (mkt bra och lattillganglig offpist). Tips pa billig resa: Flyg med Ryan Air till Bergamo dar du har en hyrbil vantandes pa flygplatsen och brann upp till Andermatt (Autostrada hela vagen, tar drygt tva timmar). Det ar bara en timmes resa mellan Engelberg o Andermatt, sa med hyrbilen kan du alltid aka till den ort dar det dumpat mest.

Jag bodde pa ett enkelt pensionat i Andermatt som var rent, frascht och snorbilligt. Glomt namnet pa damen som hade det, men skulle du vara intresserad kan jag ta reda pa det.

Blev ingen akning for mig forra sasongen heller, maste bli andring pa det nu! Lutar at Japan eller Kanada (narmast fran Beijing). Nan som har tips pa orter i Japan med brant akning och mycket och lattillganglig offpist?

southwick skrev:
Jag ska aka t Val d'Isere v 1. Kanner inte ett enda skit for det, men morsan fyller 60, sa har lovat att aka med...har insett att jag totalt tappat intresset for skidakning. Far val hyra brada ett par dagar, men resten blir bad och olstuga tror jag. Kanns idiotiskt att inte tycka det kanns kul, men men...

Kommer sakert bryta benet igen oxa :gnissla

Hoppas du far en kul resa iaf!

Nu far du ju for fan skarpa dig! Med ditt inlagg pissar du pa sana som mig som inte vill annat an att fa tid med en alpvecka...

Espace Killy ar ju dessutom ett grymt omrade! Hyr en bergsguide och ak de "tre tarmarna" i Tignes och sag sen inte att det inte var hur kul som helst.

/Avis

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...