Enduroregistrera...

gixxer_karl

Get fast or die tryin'
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Gsxr 750 -00
Hej, har en yz450f -04, importerad från Schweiz. Är det några problem att enduroregistrera den. Behövs intyg om effekt och vikt mm?
Någon som vet?

Hade även tänkt få på ett motard kit. Men det hade varit skönt att kunna trafikförsäkra den först.

Last edited:
gixxer_karl skrev:
Hej, har en yz450f -04, importerad från Schweiz. Är det några problem att enduroregistrera den. Behövs intyg om effekt och vikt mm?
Någon som vet?

Hade även tänkt få på ett motard kit. Men det hade varit skönt att kunna trafikregistrera den först.

Vad är trafikregistrera ?

Skall du E-regga den så måste du ha tävlingslicens och vara på väg till eller från tävling av organiserad klubb.

Bättre att landsvägs-regga den,sök så får du svar på frågan om det går :)

gixxer_karl skrev:
Någon som vet?

Hade även tänkt få på ett motard kit. Men det hade varit skönt att kunna trafikregistrera den först.

E-regga den ska inte vara nått problem, men du måste ha ett tillverkarintyg från huvudkontoret i Österrike eller från importören i Schweiz för KTM Sverige kan inte ge dig det intyget..... LV-regga är ingenting jag tror man vill ge sig in på - dyrt och strulit, om det ens går.....

dread skrev:
E-regga den ska inte vara nått problem, men du måste ha ett tillverkarintyg från huvudkontoret i Österrike eller från importören i Schweiz för KTM Sverige kan inte ge dig det intyget..... LV-regga är ingenting jag tror man vill ge sig in på - dyrt och strulit, om det ens går.....

Menade trafikförsäkra. Tillverkningsintyg sa du... Det är ngt som liknar ett registreringsbevis då antar jag? Är osäker på om jag har ngt sådant. Går det att skaffa ett sådant nu i efterhand? Kopia?

Back