Endurofälgar på en Husaberg eller KTM 660

supermoto78

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2003
Ort
Östersund
Hoj
Husaberg FS650e -03 (SÅLD) KTM 525
Är det någon som vet om det går att sätta på Endurofälgar från en XR650
på en Husaberg 650 -03/04 eller KTM 660 -03/04??
Distanser måste fixas men resten. :rolleyes:
 
supermoto78 skrev:
Ä KTM 660 -03/04??
Distanser måste fixas men resten. :rolleyes:

allt går!
men du endurohjul på en 660??? den e ju stenhård i fjädringen,,,ja har provat min i endurospåret i 2 minuter, gick ju sådär va :4skrika byt fjädrar isf va...
 
Ja typ 525an är väl japanstandard........

å LC4an är väl europeisk med kedjan/ljuddämpare på "fel" sida

ktm har ju samma bakhjul till 525 å tex 660 bara att det snurrar åt ena eller andra hållet :)

Vet inte men fram till och med -99 var väl framaxeln 17mm -00 till och med -02 var den 20mm (usd-gaffel) sedan -03 blev den väl 26mm

Typ, rätta mig om jag sniffat för mycket tuchpenna :banana

mr_rockster skrev:
De är olika på vissa ktmer också om jag inte minns fel.

- Johan
 
Mmm, men de är underbara på isen............ :tummenupp

Raggarn skrev:
allt går!
men du endurohjul på en 660??? den e ju stenhård i fjädringen,,,ja har provat min i endurospåret i 2 minuter, gick ju sådär va :4skrika byt fjädrar isf va...
 
Raggarn skrev:
allt går!
men du endurohjul på en 660??? den e ju stenhård i fjädringen,,,ja har provat min i endurospåret i 2 minuter, gick ju sådär va :4skrika byt fjädrar isf va...
Jag tyckte nog allt att 660 är väldigt mjuk i fjädringen...
Fast då jämför jag med min FS med lägre och hårdare fjädring (jämfört med en endurohusa) såklart. Å andra sidan tycker jag att min FS med allt ställt så löst det går funkar bra i skogen oxå. Säger kanske mer om min förmåga att köra i skogen än nåt annat :3freak
 
supermoto78 skrev:
Men det borde bara vara att vända fälgen.....

Vad är det för diameter på hjulaxlarna på en husaberg??
26 fram och 20 bak, ska själv köpa husa motardfälgar till min klxr

// tobbe
 
Ok. Tyckte det lät lite väl grovt. Kanske som på Dnepr o gamla MZ där axlarna var av heavy duty format pga att de ej hade tillgång till högkvalitativt stål?? :hihi
 
Per skrev:
Ok. Tyckte det lät lite väl grovt. Kanske som på Dnepr o gamla MZ där axlarna var av heavy duty format pga att de ej hade tillgång till högkvalitativt stål?? :hihi

Eller tvärtom, bra stål som man kan göra axlarna ihåliga (lättare!!) så man får en styvare axel pga av den större diametern samt större hjullager som pallar mer tack vare fler kulor... :7peta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top