Enduro Special i Saxtorp den 12:e november

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Kom och kolla på lite skogskörning, drick kaffe och käka bullar, gå runt och snacka skit, pilla er i naveln och ha det bra!
Den 12:e november är det Enduro Special vid crossbanan i Saxtorp, och bla jag, Alakhai och ChoasX kommer att köra och säkert någon mer som annars kör asfalt!

Först är det dock Gotland Grand National som gäller! :banana

oscar skrev:
Kom och kolla på lite skogskörning, drick kaffe och käka bullar, gå runt och snacka skit, pilla er i naveln och ha det bra!
Den 12:e november är det Enduro Special vid crossbanan i Saxtorp, och bla jag, Alakhai och ChoasX kommer att köra och säkert någon mer som annars kör asfalt!

Hur dags är det? Jag och kameran kommer :tummenupp

Ljunghusen skrev:
Hur dags är det? Jag och kameran kommer :tummenupp
Första start går vid 09.01 sen med 1 minuts mellanrum 2 pers åt gången.
Amatörer först,eliten startar sist.
Brukar alltid dyka upp ett tiotal snabba grabbar.
Kanon race för publik då du kan gå runt hela banan både när dem e i skogen och ute i sanden.
Klart sevärt :tummenupp

Zmurfen skrev:
Brukar alltid dyka upp ett tiotal snabba grabbar.

Vet inte hur Robban (Alakhai) är inne bland träden, men han lär ju inte köra som kattskit med tanke på hur han kör cross... :)

tråkigt. att jag jobbar... var faktiskt sugen för en gångsskull (tro de eller ej oscar.)

oscar skrev:

Jag kör både GGN och Enduro special! :banana

Mackz skrev:
ja du oscar träna på men jag skall inte köra den i år kanske kolla när du gör bort dig kanske :hihi nä får se kanske kommer ditt i all fall

Fixx skrev:
tråkigt. att jag jobbar... var faktiskt sugen för en gångsskull (tro de eller ej oscar.)

Jag tror på "ej"! :D

Mackz skrev:

Härligt! Vad har du för startnummer i respektive tävling?

stiffmaster skrev:
ja du oscar träna på men jag skall inte köra den i år kanske kolla när du gör bort dig kanske :hihi nä får se kanske kommer ditt i all fall

Tunnisarna från Gårdstånga som hellre putsar än får spö... :7peta :D

oscar skrev:
Jag tror på "ej"! :D

Härligt! Vad har du för startnummer i respektive tävling?

Tunnisarna från Gårdstånga som hellre putsar än får spö... :7peta :D
jo det e sant men jag hoppas en dag kanske att vi kan köra igen du kör ju inte med sukan i sommras lite trisst du har väl den gula kvar? :banana

stiffmaster skrev:
jo det e sant men jag hoppas en dag kanske att vi kan köra igen du kör ju inte med sukan i sommras lite trisst du har väl den gula kvar? :banana

Jepp den är kvar, men på sommaren så är det asfalt för hela slanten! :)

Bilder

Jag lyckades hitta till Saxtorp och det blev några bilder som nu ligger på www.nickes.nu.

Jag träffade några RR grabbar och en tjej annars var det mest andra typer av hojåkare.

En liten "flygare" och en "lyftare" bifogas.

Bifogat

• IMG_8004.jpg
    IMG_8004.jpg
    55.9 KB · Visningar: 60
  • IMG_7968.jpg
    IMG_7968.jpg
    41.8 KB · Visningar: 54
Canoly skrev:
Jag lyckades hitta till Saxtorp och det blev några bilder som nu ligger på www.nickes.nu.

Jag träffade några RR grabbar och en tjej annars var det mest andra typer av hojåkare.

En liten "flygare" och en "lyftare" bifogas.

Schyssta bilder!! Vilken slutartid hade du på "flygaren" egentligen, 1/500? Dobbarna är ju nästan glasklara :hihi

Händer det nåt på saxtorp imorn? Träning?

Last edited:
Ljunghusen skrev:
Schyssta bilder!! Vilken slutartid hade du på "flygaren" egentligen, 1/500? Dobbarna är ju nästan glasklara :hihi

Händer det nåt på saxtorp imorn? Träning?
KTM (JE) har testkörning för dem som e sugna :tummenupp

Ljunghusen skrev:
Provat 525an, och bättre blir det nog inte :tummenupp

Både lillebror zmurf och jag har gått igemon ett antal sx/sxs modeller...kan meddela att standard 525 suger getpung jämfört med min sxs 580.....Me love factory stuff.....

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup