Enduro på Bussjöbanan lördag 31/1

Bandit

Ha skoj
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Grizzly 600
Jag och Fredda hade tänkt fara till Bussjö på lördag och köra enduro...så om nån fler är intresserad är det bara att komma dit...vi tänkte vara där kl 12.00

Lite info om banan taget från www.team-granstrom.nu

"Nu finns det en enklare slinga (upplogad) och en enduro slinga (snö spår) vid Bussjöbanan. Slingorna är utformade så att man kan åka dem separat eller båda i ett svep. Den plogade delen är ca 1,6km och snö spåret ca 2km. Ungefärlig varv tid om man kör båda slingorna "minst" 8min. Träningstiderna är samma som crossträningen på sommaren. Det vill säga tisdag och torsdag 16:00-20:00 samt lördag och söndag 12:00-16:00. Men nu under vintern är det viktigt att kolla så att det är någon som låser upp innan ni åker ut (ring Håkan på Ride). Det kan ju som bekant bli både snö och kyla som sätter stopp för träningen. Jag kommer att läggas ut information om det inte är öppet på www.team-granstrom.nu . Det kommer också att kosta 50:- per tillfälle i plogningsavgift under vintern. Denna träningsverksamhet startar nu på lördag den 10/1."

Far dit på Söndag istället och ställ upp i tävlingen som är då :D

Har länge vart sugen på att fara dit och köra men har tyvärr inte tid på Lördag men om jag hinner på Söndag ska jag ev dit och köra på allmänna träningen efter tävlingen!

Riktigt kul slinga faktiskt...ni som inte testat får göra det...fanns en del hopp på banan också, blev rätt intressant i början "läs vurpa " innan man förstod hur dem små luft färdena skulle behärskas.

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back