En turbo Bonneville till på gatan

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Sålde just min första Turbo Bonnie. Motorn är orginal så den tål bara 0.5bars tryck. Ger ca: 85-90hk på hjulet. Lite mindre än jag hoppats på, förmodligen blir det ett Wiseco bigbore kit till vintern

Fler bilder här

http://stabbarps-auto.com/BlackBonnie/
photo7.jpg

Skitfin hoj!

Min Bonneville fick bara Triumphs original trimsystem som mopptrimmades.

MT Racer skrev:
Hur går det med Psb hojen då Jojje

Tja, den är hel igen och nu såg ramlagerna bra ut. Fick dit en ny spole idag så i morgon får vi se om det hjälpte, ville inte gå rent över 6000 varv innan men nu svarar hon iaf fint när man tomvarvar. Funkar tändingen nu så blir det lite mappning av sprutet, 3 veckor tills nästa Toyo tävling så det känns lungt, och jag vill helst inte rasa den igen innan :rolleyes:

Det blev lite paus iom jag sålde den svarta, kundhojar går ju före leksaker. Om ett par veckor är där en turbo Bonnie till ute, men den ska till England :yoparty

Och tack till alla, kul när folk gillar det man bygger :banana

jojje1963 skrev:
Tja, den är hel igen och nu såg ramlagerna bra ut. Fick dit en ny spole idag så i morgon får vi se om det hjälpte, ville inte gå rent över 6000 varv innan men nu svarar hon iaf fint när man tomvarvar. Funkar tändingen nu så blir det lite mappning av sprutet, 3 veckor tills nästa Toyo tävling så det känns lungt, och jag vill helst inte rasa den igen innan :rolleyes:

Det blev lite paus iom jag sålde den svarta, kundhojar går ju före leksaker. Om ett par veckor är där en turbo Bonnie till ute, men den ska till England :yoparty

Och tack till alla, kul när folk gillar det man bygger :banana
Släpp ingen olja då är du snäll :D :7peta

MT Racer skrev:
Va hände senast då?

3 ramlager rasade och blocket blev krokigt, förmodligen för att oljan blev utspädd med etanol efter lite insprutnings problem.
Fick arborra blocket och nu tror jag det ska hålla. Körde en repa idag men den missar nått grymt, börjar misstänka att det kan va för låg spänning eftersom jag kör utan generator (va, får man inte det i PSB, gör ju många :va )
Den går bra i depån på extra batteri tycker jag.
Well, det ska nog fixa sig om jag bara orkar ta tag i det...
Körde 7.0 ett par runder med gat-Bonnien med slirande koppling istället, är uppe i 240 repor med den nu utan att rasa något annat än en sönder spikad toppackning förra veckan.

köpte en ny Svart Bonnie -05 idag, förmodligen får den snart oxå turbo :D
Om nån är sugen på en så hör av er. Är man med i början av bygget så får man va med och bestämma :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph