En till "tips-tråd"

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e
Hej Alla
Har ett återfunnet hojintresse. Det var mycket MC innan sambo, hus, V70 och hundar fick högre prio. Gick och köpte mig en avrostningshoj, en Suzuki GSX 550E och upptäcker att livet vänder åter :banana och att hornen växer ut på nytt. Inser att det egentligen bara finns en sak som är roligare än att åka hoj och det kan man göra på vintern. :D

Hade tänkt köra med denna moppe sässongen ut och köpa något roligare när jag övningskört klart. Men har hunnit med 300 mil redan så klarar mig nog inte sässongen ut på denna.

Jag har egentligen ingen aning om vad jag vill ha när jag till slut blir stor. Men innan dess vill jag ha prestanda och lågt pris! Har kikat lite på de äldre hojarna. Typ 80 eller 90-tal GSX 1100, 750 el. liknande. Återigen ska den köras tills jag bestämt mig för något lite mer beständigt.

Vissa mornar vaknar jag upp och tänker att en stilla tur genom småland på en LowRider vore toppen. Nästa vill jag ha en Streetfighter. Som person är jag nog mer det sistnämnda. Sport vore kul, men jag är för gammal för att ligga. (På en tank) och dessutom vill jag lägga pengarna på annat än försäkring.

Så ge mig tips. Kom med förslag och ideér. Hur överlever jag resten av sommaren? Vad ska jag leta efter?

Hälsningar
Magnus

Super motard brukar passa gmala gubbar som handen i handsken.

Då kan dom duktiga pilotena fortfarande köra skiten ur oss ungdomar som tror vi är häftiga på våra 600 och literhojar!!!

Tjöp en 20 + år gammal plastraket 1200:- i helförsäkring på svedea om du uppnått mogen ålder
GSX-R, R1/6 bladar mm kul!:banana

Super motard brukar passa gmala gubbar som handen i handsken.

Då kan dom duktiga pilotena fortfarande köra skiten ur oss ungdomar som tror vi är häftiga på våra 600 och literhojar!!!

Nu är jag väl varken gammal gubbe eller duktig pilot :lol och minst det senare :) men tack för tipset.

Haha när jag blir gammal och grinig så kommer det bli super motard. Sjysst sittställning gott vrål och helt ok väghållning och framför allt vettig försäkrningskostnad.

http://www.blocket.se/alvsborg/KTM_990_superduke_r_41000321.htm?ca=8&w=3

Tyvärr är jag fortarande alldelles för "häftig" och snabb:hihi för en sådan maskin!!!

Fan.. ÄR väl gammal gubbe då! Den är Grym, men passar inte riktigt plånboken denna sässong. Men sparar nog ditt tips till nästa. Då är jag ju ett år äldre också! :lol

En sådan masking med duktig pilot hänger av 90% av sh folket på en kurvig sträcka..

Men det gäller att bli duktig med!!!:fyllisar

Haha när jag blir gammal och grinig så kommer det bli super motard. Sjysst sittställning gott vrål och helt ok väghållning och framför allt vettig försäkrningskostnad.

http://www.blocket.se/alvsborg/KTM_990_superduke_r_41000321.htm?ca=8&w=3

Tyvärr är jag fortarande alldelles för "häftig" och snabb:hihi för en sådan maskin!!!

Och då är du kanske gammal nog att inse att Superduke inte är en supermotard utan en streetfighter och inte billig i försäkring:)

Köp en SV, gärna litervarianten. Billig, kul, och efter ett år vet du om du vill skaffa nåt med mer cylindrar eller nåt med mer imp-faktor. Eller helt enkelt behålla den och vara nöjd med att ha den bästa hojen för alla tillfällen.

(körde bäde långturer, bana, nöjesturer och grus(typ)turer med min SV, varför sålde jag den???:huvet)

den här "gamle mannen" som hittade hojen igen efter ett antal år med V70 har drabbats av förälskelse vid första ögonkastet! :D Superduke!!!
Nu räcker nog inte budgeten till för denna sässong, men nästa....
Men Vill ha!
Nästa sommar blir det en Superduke! Kärlek... :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien