En till som ska modifiera

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Morsni, tänkte höra med er som har varit med lite längre. Vad bör man använda för material när man bygger en undertail? Jag tänkte ta och ränsa upp bakändan på hojen och få bort den groteskt fula regskyltshållare med den minst lika groteska reflexen (bild 1), byta blinker, bakljuset rör jag nog inte, tycker det ser läckert ut som det är.
Jag hade tänkt att undertailen skulle gå ganska långt ner, men jag vet inte hur det blir om det bli slätt hela vägen ner nästan, den går till tvärstaget under skjutspinnarna (bild 2). Vad tror ni?
Mina kunskaper i att plasta själv och sådär är väl obefintliga, har aldrig gjort någonting liknande tidigare så lite tips på material ochhur man ska gå till väga skulle vara mycket uppskattat.
Tack på förhand, troligtvis kommer jag på massvis med mer information som jag skulle fyllt i här, men det får vänta.

Ps1. Jo just, jag ska ju på med kolfiber slip-on också sedan :tummenupp

Ps2. Skulle kanske ha haft tag på någon hugger bak också som passar, eller ser det schysst ut utan också? Kanske blir väldigt skitigt? :confused:

Bifogat

• bild5.JPG
    bild5.JPG
    126.3 KB · Visningar: 256
  • bild4.JPG
    bild4.JPG
    130.6 KB · Visningar: 149
Oj, fin lack! Den va mumsig! :näsblod
Ang bakdelen så skulle jag själv helst demonterad hela den svarta plastdelen, stänkskyddet eller vad man ska kalla det. Tycker bakänden såg bra ut annars, som den var! Att få bort stänkskyddet skulle bli fint, sedan montera plåten antingen inne i hjulhuset eller med något slags vinkeljärn där den sitter nu. :tomten

Donade lite i ps, blir fint med en ren häck! Nu kanske inte detta var svaret på din fråga, (ang undertrail) men kanske lite översikt över vad som KAN göras. :)

Har man bara idéer och klarar av av fästa blinkers på ett nytt sätt så går det fint. Se bilder! :D

/mvh Johan

Bifogat

• Bluebike1.jpg
    Bluebike1.jpg
    104.2 KB · Visningar: 224
  • Bluebike2.jpg
    Bluebike2.jpg
    104.3 KB · Visningar: 214
Ah tack så mycket för dom där, nu fick jag ju IAF se så att jag inte var ute och cyklade. Ja, det kanske räcker med att byta ut stänkskyddet och bara fästa om regskylten till en början, också nya blinkers, så kan man fixa och dona med en undertail senare...

Drkosmos skrev:
Passar inte grejerna ifrån en SV650 med tanke på att Suzuki lev. motorerna.

Eller dom bara tog motorn och tillverkade en egen ram och sket i att kopiera den ?

Ja, motorn är väl konstruerad av suzuki, eller byggd med hjälp av suzuki eller något sådant där, och hojen är väldigt lik en sv650, men jag vet inte om en undertail skulle passa rakt av, men den kanske går att modifiera så den går på plats. Kan ju vara värt att kolla på IAF.

Hinkas skrev:
Ja, motorn är väl konstruerad av suzuki, eller byggd med hjälp av suzuki eller något sådant där, och hojen är väldigt lik en sv650, men jag vet inte om en undertail skulle passa rakt av, men den kanske går att modifiera så den går på plats. Kan ju vara värt att kolla på IAF.

Kan bli riktigt snygg om du fixar undertail!! Inte för att den redan är snygg.

När du nu ska igång med att skruva så hade jag nog kollat på ett lite ballare styre tror jag, kostar inte så mycket och kan göra väldigt stor skillnad. bara en idé :rolleyes:

Bee skrev:
Kan bli riktigt snygg om du fixar undertail!! Inte för att den redan är snygg.

När du nu ska igång med att skruva så hade jag nog kollat på ett lite ballare styre tror jag, kostar inte så mycket och kan göra väldigt stor skillnad. bara en idé :rolleyes:

Mmm, jag är inne på att sätta dit ett blå eloxerat cross styre, men håller på att letar lite fräcka handtag man kan ha på ett sådant, gärna vill jag ha handtag med flames eller något på, tycker det hade varit fräckt, men har inte hittat några sådana på någon sida jag varit inne på än så länge :rolleyes:

Hinkas skrev:
Mmm, jag är inne på att sätta dit ett blå eloxerat cross styre, men håller på att letar lite fräcka handtag man kan ha på ett sådant, gärna vill jag ha handtag med flames eller något på, tycker det hade varit fräckt, men har inte hittat några sådana på någon sida jag varit inne på än så länge :rolleyes:

Blått styre kan nog bli riktigt ball, men ta bort alla tankar om flames-handtag...tror inte gula flammor passar på hojen.
Do the classic och kör på svarta handtag.

Hinkas skrev:

här har du en länk ang flames hantag! :banana
http://www.alvars.se/

tore125 skrev:
här har du en länk ang flames hantag! :banana
http://www.alvars.se/

Ah! Grymt stort tack! Hmmm, fanns ju "Harris eyes" där också, dom kanske skulle passa lite bättre. Men flamesen var ju snygga också... Hmmm, att det ska vara så svårt att bestämma sig ibland :kocko .
Jaja, troligtvis så blir det väl inte något byte av styre förräns till vintern, men kanske fixar stänkan ganska snart och fixar ett par mini blinkers och sådär. Nu ska jag IAF beställa tankpad, får se vad det blir för modell där...

En fråga som inte hör till tråden, men. Vilka är ÅF för Hyousung?

Föressten. Skippa Flamesen på handtagen. Kör svart rakt av. Blir nog bäst så.

Street skrev:
En fråga som inte hör till tråden, men. Vilka är ÅF för Hyousung?

Föressten. Skippa Flamesen på handtagen. Kör svart rakt av. Blir nog bäst så.

Det finns några om man kollar på blocket t.ex. Dom har ju nyss fått ut en med helkåpa också, finns om du kollar på blocket, hyosung gt650r tror jag den heter. Riktigt läcker, 63.000:- sprillans ny (ungefär) :tummenupp

Lyfter min gamla tråd lite istället för att skapa en ny. Har kikat länge och väl på grejer jag ska ha, och tror jag har kommit fram till vad jag vill ha förnågonting. Det blir mycket blåeloxerat och mycket kolfiber, det tycker jag är snyggt IAF :tummenupp

Jaja, här kommer min inköps lista:

Streetfighter 2 kåpa från Bikeshop: 1195:-
Undertail BodyStyle från Bikeshop: 1195:-
Huggers BodyStyle från Bikeshop: 1395:-
Blinkers Carbon/klar CY25444 från Bikersneed: 395:- x 2
Tankpad Carbon CY24319 från Bikersneed: 179:-
Skylthållare, universal, med blinkershållare från Bikersneed: 299:-
Fotpinnar, blåeloxerade från Bikersneed: 595:- x 2 (pg-100)
Koppling och bromshandtag i kolfiber från Bikersneed: 349:- (CY25281)
Crosstyre, blåeloxerat från alvars.se: 695:-

Jag tror nog det kommer bli rätt snyggt. Får väl hoppas att det blir det bara... Sedan håller jag på och funderar på om man ska ta och lacka om hojen också, den är ju snygg som den är, men för att göra den mer egen så funderar jag på en kameleont färg som skiftar mellan blå/lila/grön eller någonting... Basen ska vara blå, det är huvudsaken, och jag vill gärna ha med lite lila också i lacken, men sedan vet jag inte så mycket mer. Det kanske får vänta tills nästa säsong.
Jaja, vad tror ni, tror ni det blir lika schysst som jag hoppas? :tungan

EDIT: Glömde säga att jag ska på med ett slip-on också såklart, vad det blir vet jag inte än. Håller på och kollar lite på en sak som kan bli intressant...

Last edited:
Såja, tänkte precis skriva att du borde sätta på ett crosstyre. Kommer nog bli riktigt snyggt efter dom modsen. Snygg lack, ser ut som den på min bil.:tummenupp

Bifogat

• 111111111.jpg
    111111111.jpg
    141.6 KB · Visningar: 134
FUBAR skrev:
Såja, tänkte precis skriva att du borde sätta på ett crosstyre. Kommer nog bli riktigt snyggt efter dom modsen. Snygg lack, ser ut som den på min bil.:tummenupp

Läcker bil :tummenupp
Det är ju original kulören på min hoj nu. Men funderar på om man ska lacka om den, men det kanske blir aktuellt nu. Lär hamna runt 10.000:- med alla grejer, frakt och slip-on. Så man får väl se. Jag tror IAF att det kommer bli en jäkligt snygg hoj min efter dom här uppdateringarna =).

Det verkar som jag har stött på lite problem. Det är ju några delar som jag inte vet helt 100 att dom kommer att passa på min hoj. Det är undertailen och huggern, jag har valt att köra på dom från SV650 eftersom min hoj till 90% är lik SV650'n. Bara det att när jag har kollat med dom jag ska beställa ifrån utifall jag får skicka tillbaka grejerna helt oförstörda efter bara en snabb koll om det kommer fungera att använda sig av dom. Så, just nu verkar det som om att det inte blir nogånting av med dom grejerna, det var ju trots allt dom två och lyktan som var viktigast. Ah, blir galen när man inte får returnera saker fast dom är som nya :3freak
Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra, har alltså kollat med både bikersneed och bikeshop och ingen av dom vill godkänna att jag provmonterar utan skruvar eller lacka den eller någonting.
Jaha, så mycket blev det av min "styling" :3freak

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back