En skön pratstund med alla försäkringsbolag...

Hardcore

Kan nån se till att det blir vår nu?
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
R1a som alla andra
Ja vad ska man säga? Drog ner listan över alla försäkringsbolag som finns på denna sida och detta vart resultatet efter prutning, hot och gråt i luren:

Avser en R1a -98. Bor mitt i stan och har haft mc kort i fyra år.

Priserna gäller per helår
Länsförsäkringar
Trafik 11782:- Halv 18508:- Helförsäkring ville hon inte ens ge mig pris på...

Bilsport Mc
Trafik 24700:- Ville inte ge mig försäkring på halv eller hel... Således inget pris.

Trygg-Hansa
Trafik 7653:- Halv 13724:- Hel 27240:-
(prutade ner från: trafik 9826:- Halv 20600:- Hel 40600:-)...

If/Skandia
Trafik 9696:- Halv 19260:- Hel fick jag inte pris på (glömde)
(prutade ner från: trafik 11616:- Halv 21864:-)...

Folksam
Trafik 5289:- Halv 10337:- Hel 22232:-
(prutade ner från: halv 14659:- hel 31655:-)...

Det lönar sig att ringa runt till dom olika bolagen ock pruta/köpslå med dom som synes. Det lutar åt Folksams halvförsäkring i år med avställning under vintern. :va

Hur prutade du med Folskam? De tenderar att inte röra sig en cm från given offert....

Har du ringt och lyssnat med Tennant(gamla SUSAB) 08 - 544 766 00??

Där kommer jag försäkra hojen som snart blir min.. Mycket bra tycker jag....

Freppa skrev:
Hur prutade du med Folskam? De tenderar att inte röra sig en cm från given offert....

Tja.... Man får väl säga att man vill ha specialpris! Man kör Thaistyle på tanten man pratar med :o)

Fan jag blev förbannad nu när dom höjde min helförsäkring på min R1:a från 4800kr till 10800kr helåret, helförsäkrat....

Man har väl det ganska bra då... :rolleyes:

Hemme skrev:

Trevliga dom är på Tennant!!! Dom höjde mitt premie från 6200 till 32000 kr :kocko . Har man inte en gammal klass 6 eller neråt hoj kan man glömma dom! R1-an hade hamnat säkert på ca 60000kr (jag kör en triumph speed III)!

T509 skrev:
Trevliga dom är på Tennant!!! Dom höjde mitt premie från 6200 till 32000 kr :kocko . Har man inte en gammal klass 6 eller neråt hoj kan man glömma dom! R1-an hade hamnat säkert på ca 60000kr (jag kör en triumph speed III)!

Jag har lyssnat med Folksam och If och så vidare.. Alla har legat mellan 1.000 och 1.500 på en Ducce Monster -00.. Men på Tennant så bidde det 313 riksdaler.. Viss skillnad för mig då.. :tummenupp

Men som du sa, kanske dom sänker på vissa och höjer på andra.. Då kan andra bolag passa bättre.. Lycka till ändå..!!

T509 skrev:

Betyder det att Triumph försäkringen är borta nu?

/M

T509 skrev:

Triumph försäkring? Max 8415 kr

Hardcore skrev:
Tja.... Man får väl säga att man vill ha specialpris! Man kör Thaistyle på tanten man pratar med :o)

satans lotteri det där! btw har du garage på kungsholmen? eller vet du ngt runt om..splitta kanske

Pommes skrev:
Triumph försäkring? Max 8415 kr

Trygg-Hansa hade en trevlig överraskning, hel/hel 5900 på en kille, 29 år gammal i Malmö!!!

Jag blev glad!!!

Nä nä nä. Du får inte pruta. Du ska betala fullt pris så pengapotten blir så stor som möjligt. Jag tror du blir en s k "skenförsäkrare" annars. Inte poppis här. Tänk på alla oss andra. Och tänk om alla prutade, då skulle ju premierna gå åpp.

håkanolsson skrev:
Nä nä nä. Du får inte pruta. Du ska betala fullt pris så pengapotten blir så stor som möjligt. Jag tror du blir en s k "skenförsäkrare" annars. Inte poppis här. Tänk på alla oss andra. Och tänk om alla prutade, då skulle ju premierna gå åpp.

Jag förstår inte riktigt hur du tänker nu...... Det känns som om jag redan betalar en stor del av alla skenförsäkringar och försäkringsbedrägerier!!!
Har aldrig klotat. Aldrig fått nått stulet eller skadat mig själv!

Varför sura minen? Folksam gav ju dig en suveränt bra premie.

Avser en R1a -98. Bor i Vallentuna och har haft mc kort i tre år.

Priserna gäller per helår
Länsförsäkringar
Halv 19572:- Helförsäkring 24948:-

Bilsport Mc
Trafik 24700:- Som sagt ingen hel eller halvförsäkring

Trygg-Hansa
Halv 10720:- Hel 21749:-

If/Skandia
Halv 22368:- Hel 40356:-

Folksam
Halv 20484:- Hel 51880:-

Men kan du inte komma med lite tips om hur du lyckades pruta?
Jag försökte men dom va benhårda.

Men jag tror jag ändå va trevlig då tjejen på Folksam va glad om fick spara mitt telefonnummer :D

Hemme skrev:

Du måste ha hemförsäkring där om du ska kunna försäkra dig där

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...