En ny Honda med V4 svenska amatörers nya dröm?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Vad jag själv har hoppats på och längtat efter i 15 år: en ny RC30!!!

Vad tror ni, blir den tillgänglig för gemene man eller ett mycket specialiserat och svindyrt vapen i Superbike-VM, som Honda kanske är på väg att prioritera framför MotoGP? En gathoj för MotoGP känns ju inte alls realistiskt eftersom hela chassit skulle vara oanvändbart. Specifikation? Hästkrafter? Vikt? Pris? The shit i både Rookie 1000 och Pro Superbike?

http://www.bike.se/nyheter/hondachef-vi-bygger-varsting-94965

Wayne Gardner (av alla människor) har tydigen sagt: ”Expect your CBR Fireblade to turn into a V4 very soon.”
http://www.ashonbikes.com/forum/wayne-gardner-comment-about-honda-v4-literbike-2012
 

Bifogat

  • 0906_sbkp_16_z+2010_honda_rc30x+right_view.jpg
    0906_sbkp_16_z+2010_honda_rc30x+right_view.jpg
    57.5 KB · Visningar: 1,194
  • hondav4varsting_1.jpg
    hondav4varsting_1.jpg
    41.1 KB · Visningar: 752
Varför skulle Honda gå från en radfyra till en V4:a? För att det är en bättre motorkonfiguration för racing eller vill de bara skilja sig från övriga japanska tillverkare?
 
Riktigt roligt! Oavsett om det blir en motogp-replica eller en lite enklare räser för amatörer så är det viktigt för Hondas image med en exklusiv V4-hoj. De senaste åren så ha man mest bara presenterat häftiga koncepthojar som just bara stannat vid koncept.
Jag gillar när Honda bygger avancerade hojar med tekniska lösningar som ingen annan har bara för att visa att dom kan. Hoppas och att det kan smitta av på CBR 600/1000 RR så att dom får någon udda tekninsk lösning som skiljer dom från de övriga slätstrukna japanska sporthojarna.
 
Fräckt! Den här gången verkar det också vara sant! Hoppades iof på en lite mer tillgänglig modell om jag uttrycker mig så. :)
 
Skoj om det blir verklighet,,
honda är ju erkänt duktiga på att bygga motorrer
så det blir väldigt angenämnt att få följa utvecklingen,,

blir ju skoj om det blir en Superbike,, då blir det 2 märken med
härligt ljud
 
När jag ställde frågan "När kommer en serieproducerad 1000cc V4 Honda ut på marknaden" till Dave Hancock, som varit delaktig i utvecklingen av Honda Fireblade genom åren, på Firebladens 20-års jubileum fick jag frågan tillbaka. "Vad får den kosta?"
Hade en sådan hoj fått ett pris strax under av Panigalen så tror jag den hade blivit en superframgång. Att göra ännu en NR 750 är väl sådär intressant för oss dödliga.
 
Fräckt med en värstinghoj, men inte lika fräckt att göra en ny NR, dvs släppa endast ett fåtal extremt exklusiva hojar till samlare och racestjärnor och några välbärgade bratts.
Men det är klart. De vill väl inte konkurrera med sin egen Fireblade i samma segment. Fast för min del så hade jag gärna sett att Firebladen tagit en välbehövlig vilopaus i några år och släppt fram denna sköna ersättare.
 
Om det blir en V4 från Honda skall det bli intressant att se hur Aprilias kommande matchar upp. :banana
 
Ge mig!!! :4skrika:kär:drools
Honda har aldrig väckt något större sug hos mig. Med undantag för deras V4or...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top