En mc får bara låta 80db och man kan köpa trimrör på internet...

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Jaha... läs denna utopi, ännu en talanglös artikel av nån journalist...

103db är ju tillåtet hos Bilprovningen, varför nu bara 80?

Bifogat

• resize of resize of 111.jpg
    resize of resize of 111.jpg
    90.1 KB · Visningar: 699
Hehe... det blir alltid lika kul när folk som inte har nån som helst koll skriver en artikel... Det är ju lixom inte första gången det händer. :)

Jaja... Vad ska man säga...? Suck.

/Lucky9

som om att det är ljudet från hojen som gör att MC-åkare får hörselskador? själv hör jag inte ett smack från hojen (nästan) utan det är det förbannade vindljudet som blir :fakta

vilken skitartikel, man kör ju ifrån ljudet så själv hör man ju det inte på samma vis som den som står bredvid när man kör förbi.
Vad är det för amatör som skrivit det där, sen att försöka göra det till nån hemlig olaglig verksamhet som försigår på internet är ju löjeväckande.

Vad menas med att det stör hela villaområden värre än 10 långtradare, ska det betyda att nån står och håller hojen på maxvarv dygnet runt?
Visst kan en del sporthojar låta löjligt mycket det hålle jag med om men HD knuttarna med raka rör låter ju fan.

Varför inte skriva en artikel om pneumatiska borrar som kitats med olagliga tillbehör på internet för att låta mer.

Last edited:
att säga att hörselskador är vanliga bland mc åkare fyy faan va löjligt...

Kan inte tänka mig att det finns någon statistik på det, det måste bara vara taget ur luften.....

Tycker att dom borde ta upp, ljudnivåerna på dessa hemska bilstereo fenomen...

Som finns bland många.....helst nu på sommaren med nervevade rutor och nercabbade bilar som stör hej vilt :rolleyes:

och det är oxå jättevanligt med hörsel skador bland dessa utövare... ;)

va fan ,dom ska väl va glada att det låter när man kommer, då hinner dom flytta på sig..

:crash

"En motorcykel med ett illegalt avgassystem kan i princip störa ett helt villasamhälle."
och ändå ser/uppmärksammar inte bilisterna oss ute i trafiken.

"Det kan inte vara hälsosamt att vistas i de bullernivåerna utan skydd under längre tid. Problemet är bara att mc-åkarna själva inte är medvetna om sina hörselskador."

Alla mc-åkare är alltså hörselskadade. Ok, nu vet man det. :zpy

Bullerforskare? Har dom fortskare till allt nu för tiden? Jag skulle behöva någon som kom och forskade i mina pengar och var dom tar vägen.

Varför ägnar dom sig inte åt viktigare saker? Samma gäller polisen. Har dom inget annat att göra?

Personen som skrivit artiklen saknar helt dels A-kort, sen även någon som helst erfarenhet av motorcyklar. Suck...

Jag har ett illigalt trimrör i titan på min motorcykel :4skrika

De som är värst är faktiskt glidarna. 1200cc och raka rör låter mycket.. Jag kan förstå folk som bor vid ställen där mycket motorcyklar åker stör sig. Visst ska det låta men det finns en gräns också... Kan ju förövrigt tillägga att min hoj låter en hel del med illegal crd-slipon så det här ilägget är angingens paradoxalt.

Last edited:
Out_Spinner skrev:
Bullerforskare? Har dom fortskare till allt nu för tiden? Jag skulle behöva någon som kom och forskade i mina pengar och var dom tar vägen.

Dont worry!
Jag tar jobbet..Hmm, få se nu. Du betalar mig all din lön för att ta reda på vart dina pengar tar vägen.

Nä, du får ge mig lite mer pengar så ritar jag ett fint diagram och drar till Kreta & skickar dig en spec räkning så du ser exakt vad jag spenderar dem på. :tummenupp

Roadrunner skrev:
va fan ,dom ska väl va glada att det låter när man kommer, då hinner dom flytta på sig..

:crash

Så jävla rätt, inte det lättaste att maka på sig i tid när någon smäller förbi en me en R1a i 200 =)

80dB gäller vid typningen av nya motorcyklar... dvs vid regbesiktning...103 dB vid kontrollbes....

min xr600a låter ofta värre på låga varv än en sporthoj med öppnare blås på låga varv. Det är ju först när sporthojen kommer upp i varv som det börjar yla och så kör iaf inte jag i villaområden.

Det är ju tur att det även finns väldigt många människor (icke hojåkare) som ser "MC-buller" som något positivt.
Säkert vårtecken! :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back