en liten snabb fråga

rallen

gubb rääser!!!!!
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Borås
Hoj
Kommer
ny fråga!!

va är de för skilnad mellan ktm exe ock exc?? ja vill veta allt!
ja tror ja har hört att de är nått me tänd systemet eller nånting sånt??:va

å va är lc 2 å lc 4 för nått??


edit: känar ja på att åka ner till tyskland, å köpa en exe för ca 20k?? me sm däck m.m? eller tycker ni de bara är onödigt?skriv gärna hur mycke bensinen kostar fram å tillbaka + allt annat te.x om man stannar över natt
 
Last edited:
lc = liquid cooled
2 = 2takt eller 2 ventiler/portar
4 = 4takt eller 4 ventiler/portar

inte riktigt säker
 
vätske kylning för att vara petig

brukar väl vara 50% vatten och 50% glykol om jag inte minns fel
 
Ignition skrev:
2540318 vätske kylning för att vara petig

brukar väl vara 50% vatten och 50% glykol om jag inte minns fel
min är 60% glykol och 40% vatten enligt boken om min hoj men det ska gå bra med 50/50 då det aldrig blir så jätte kallt här iaf!
 
exe ska tydligen ha elstart (råkade få hem papper till den när vi skulle ha till min) sen om jag inte har helt fel så är den aningen snällare i motorn (aka inte lika mycket effekt)
 
-Rosen- skrev:
2540871 exe ska tydligen ha elstart (råkade få hem papper till den när vi skulle ha till min) sen om jag inte har helt fel så är den aningen snällare i motorn (aka inte lika mycket effekt)
Jaha :mad: Fan när jag ringde runt till ktm återförsäljare och ville köpa exe:n så sa de att de inte hade en aning om vad det var för något :mad: Annars hade jag kört en ktm:mad::4skrika
 
Lundgren skrev:
2540948 Jaha :mad: Fan när jag ringde runt till ktm återförsäljare och ville köpa exe:n så sa de att de inte hade en aning om vad det var för något :mad: Annars hade jag kört en ktm:mad::4skrika
Tacka försäljaren då! :hihi
 
lundgren jag vet hur det känns
ÅF:en som hade importerat min KTM sa att KTM 125 lc2 måste vara ett hemmabygge :huvet
en annan sa att det inte fanns nån lc2
men lelles mc visste vad det var
 
Ignition skrev:
2541406 lundgren jag vet hur det känns
ÅF:en som hade importerat min KTM sa att KTM 125 lc2 måste vara ett hemmabygge :huvet
en annan sa att det inte fanns nån lc2
men lelles mc visste vad det var
Inkompetenta idioter :huvet
 
Lundgren skrev:
Ja men när man efter 6 veckor lackar ur över att han inte fixat en kolv å hämtar skiten så vill han ha betalt, för va då? Förstört min höst sesong eller?
 
prulle skrev:
2541448 Ja men när man efter 6 veckor lackar ur över att han inte fixat en kolv å hämtar skiten så vill han ha betalt, för va då? Förstört min höst sesong eller?



:D :D :D :D :D
 
Last edited:
inget

vissa säger att lc2 betyder liquid cooled 2-stroke och lc4 liquid cooled 4-stroke

lc2 har ett insläpp och ett utsläpp och är 2 takt
lc4 har 4 ventiler och är 4takt
lc8 har 8 ventiler men det är väl inte en 8takt?
 
Ignition skrev:
2543350 inget

vissa säger att lc2 betyder liquid cooled 2-stroke och lc4 liquid cooled 4-stroke

lc2 har ett insläpp och ett utsläpp och är 2 takt
lc4 har 4 ventiler och är 4takt
lc8 har 8 ventiler men det är väl inte en 8takt?


hmm.......:va :va
 
Ja men när man efter 6 veckor lackar ur över att han inte fixat en kolv å hämtar skiten så vill han ha betalt, för va då? Förstört min höst sesong eller?


Vems fel är det då?
Är det inte dom smarta Italienarna som Aldrig har något hemma?

Tycker det är fel att skylla på teammaster.
Du tror väll inte att det är hans fel att TM i Italien inte har kolvarna inne?


Sen är det jävligt "tufft" och snacka skit på nätet, där Teammaster inte har en chans att försvara sig. Tycker du kan ta snacket med Arne, istället för och sitta o snacka skit på nätet.

Alla gör vi fel, Men varför tog du inte kolven från TMs generalagent i Sverige då?

Aja, som sagt, jäkligt synd att din hojj vart ståendes. Helt förjävligt, men tycker man ska ta det jävla lungt med att hänga ut företag på det sättet du gör. Visst kan man avråda människor att handla där, men då ska man Fan kunna motivera varför. Och inte säga att han är Korkad.


//Robin.
 
Vems fel är det då?
Är det inte dom smarta Italienarna som Aldrig har något hemma?

Tycker det är fel att skylla på teammaster.
Du tror väll inte att det är hans fel att TM i Italien inte har kolvarna inne?


Sen är det jävligt "tufft" och snacka skit på nätet, där Teammaster inte har en chans att försvara sig. Tycker du kan ta snacket med Arne, istället för och sitta o snacka skit på nätet.

Alla gör vi fel, Men varför tog du inte kolven från TMs generalagent i Sverige då?

Aja, som sagt, jäkligt synd att din hojj vart ståendes. Helt förjävligt, men tycker man ska ta det jävla lungt med att hänga ut företag på det sättet du gör. Visst kan man avråda människor att handla där, men då ska man Fan kunna motivera varför. Och inte säga att han är Korkad.


//Robin.
Lönt att joina för att svara på ett inlägg som skrev för ett år sedan?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top