En liten rapport från sjukhuset!

Ploppen

Länge leve fotfolket!!!
Gick med
23 May 2003
Hoj
Gixxer SVART K5, IDM K6 Yoshimura, ERF K5 full kittad:)
Patrik #8 R600 Ligger nersövd fortfarande, han har två trasiga lungor varav den vänstra är illa tilltyglad. Krossad fot samt dom flesta revben brutna, plus en liten hjärnblödning. Axeln har fått sig en snyting men verkar inte vara allvarligt skadad, sen hade han en svår lårkaka på ena sidan (vänster tror jag att det var). Men läkaren sa för en timme sen att det såg bättre ut, han behövde inte lika mycket hjälp från respiratorn nu som när han kom in igår. Dom hade sänkt respiratorn från 41 % till 25 %! Men troligtvis kommer han att ligga med respiratorn 5-6 dygn. Återkommer om läget ändras// Ploppen

Å fy fan, så pass... :( :( :(

Håller tummarna stenhårt! Våra tankar finns hos hans familj och kompisar också.

Låter verkligen inte roligt. Hoppas att han kan återkomma till sitt vanliga liv så snart som möjligt. :(
Håller tummarna.

Ja det var ingen rolig syn när man reste sig upp ur askan. Folk och cyklar överallt och sen fick man höra att två hade allvarliga skador, själv fick man lite skrubbsår och blåmärken så man ska skatta sig lycklig att man klara sig så bra. Hoppas han/dom läker ihop och är på benen snart igen.
Krya på er!!!

Hoppas verkligen att han klarar sig! :(
Det är riktigt obehagligt... kunde ha hänt vem som helst i startfältet...
Jag lyckades väja för honom, men det fanns många bakom med full gas... :(

Ploppen skrev:
Patrik #8 R600 Ligger nersövd fortfarande, han har två trasiga lungor varav

Hoppas hoppas det ordnar sig. Håller alla tummarna att få se honom igen på banan... Önskar det allra bästa!

Usch, hoppas han tar sig igenom detta. Tankar går till #8 och anhöriga..

jonas fosser

pratade just nu med jonas fosser #15 han kom hem från sjukhuset i går och mår under omstendigheterna bra ! brurit nyckel benet å skadat skuldran,fick st 20 styngn i vaden.

hoppas verkligen att ploppen åter hämtar sig snart !!! alla tankar till anhöriga och vänner mvh tobbe #40

Usch vad hemskt att läsa sånt här, hoppas han tillfrisknar snabbt

spyan skrev:
hoppas verkligen att ploppen åter hämtar sig snart !!! alla tankar till anhöriga och vänner mvh tobbe #40

Det var väl inte ploppen som gjorde sig illa... Hur som helst så krya på dig mannen!!

Tråkigt

Tråkigt när sånt här händer! Hoppas att han kommer bli bra!

Jag var uppe på sjukhuset för en timma sedan och pratade med ansvarig sjuksköterska som sa att Patrik svarade "mycket bra på behandlingen och allt ser efter omständigheterna mycket bra ut". Han ligger som sagt nedsövd men sköterskan sa att han kan uppfatta saker, så jag satt där en stund och pratade och hälsade från er alla som visar sitt deltagande.
Jag tänkte sticka upp en sväng i morgon också. Återkommer.

magnus_moss skrev:
Jag var uppe på sjukhuset för en timma sedan och pratade med ansvarig sjuksköterska som sa att Patrik svarade "mycket bra på behandlingen och allt ser efter omständigheterna mycket bra ut". Han ligger som sagt nedsövd men sköterskan sa att han kan uppfatta saker, så jag satt där en stund och pratade och hälsade från er alla som visar sitt deltagande.
Jag tänkte sticka upp en sväng i morgon också. Återkommer.
Usch å fy :(

Låter ju bra att han svarar på behandlingen och att han reagerar på omgivningen. Hoppas skallen klarar sig.

Hälsa!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...