En liten historia om BRA människor!

Superpedro

Wrrooooooooooom Braaap braaaap braaaap
Gick med
7 Sep 2005
Hoj
Hojlös
Jag å min bror från uppsala skall in till en vän och åka hoj inne i STHLM,eller ute i skärgården.

Allt började förra veckan av att jag stannat min hoj hos en kund å ska prata lite då hör jag en Pipande ljud från hojen?:va
-vafan kan det vara finns det nåt larm som låter när det e något tok?

(KAn oxå berättta att mecka är inte min starkaste sida.)

jo till fortsättningen, det var mitt batteri som pipte, Då tänkte jag att vafaan det e ju ett slutet batteri kan ju inte läcka.. plus att det var skit varmt..

Det kanske slut tänkte jag om batteriet,kan ju ha suttit där sen 03(En KTm Duke 2-03) DAx för ett nytt då, så jag harvade in å handlade ett nytt batteri.
Då sa de att det skall du inte behöva ladda. :tummenupp
Gled hem å kastade i batteriet nöjd som faan, men hojjen klickade,så jag laddade det i ett par timmar, sen var det full fart igen:yoparty

Då kommer jag till denna vecka..
I måndags lättade jag å bror min in till STHLM så ska vi köra Boggesundsvägen via lindö & värmdö, Waxholm :tummenupp så vi åker i Trio från söder mot nacka, jag bror Å kim, när vi kommer efter lite snabb körning fram till Gustafsberg, då dör min hoj Inte ens en uns till liv. Då gick det som en löpeld genom kroppen
-vafaaaaaaan kunde du inte dött lite närmre hem faaaaaaan!!!!!

Då testade vi Kims batteri i min cykel funkade ljuvligt-Brum brum lät det..
då vet vi att det e batteriet som lagt ner, då letade vi laddare hos lite folk som bodde längs vägen, Till slut hittade vi en Karl som hade lite crossar å grejer, å han bjöd in för lite laddning.
Fast det visade sig att batteriet pajjat super el gringo. Volt mätaren rörde sig inte ens..
Efter lite spott å svordomar så tänkte jag sälja på honom min cyklel för en 10000 spänn, fast då försvann KArln i fråga å kommer ut med ett Biltema batteri
-Kanske detta kan funka?
-det e värt ett försök klämmer man av å testar, BRUM BRUM!!! GULD!!

Men nu bor jag i Knivsta å du i södra Sthlm? kan köpa det av DIG!

Ähhh låna det du.

Som tur skulle jag in och åka på onsdagen också, så vi kom fram tilld et att jag kommer på onsdag med batteriet. Drog på tisdagen till affären å handlade ett nytt batteri, fräste hem å laddade det i 12h typ nu ska det faaan inte challa ur inte!!!
Så idag satte jag i ny värsting batteriet, testade hojen BRUMBRUUM! Faaan va nice nu e vi på G!
Jag drog direkt efter jobbet laddade ner mot Gustafsberg å skall lämna batteriet. drar vidare till en shell mack å tar ut cash, som tack för lånet
Tassar in å tar ut pengar,hoppar upp på hojjen KLICK KLICK låter den när man ska starta, Det e faaan inte sant tänkte jag!!

Så jag rullar upp lite brevid macken tar av sadeln å kollar in batteriet som var sprittans nytt! BAtteriet hade blivit BALONG! det hade laddat så ihelvette
att det var helt svullet å deformerat.. nu smäller det tänkte jag, sätter på mig hjälmen å börjar skruva av det, å får stoppa i biltema batteriet IGEN!
Så tänkte jag vafaaan ska jag säga till han som jag lånat det av? kommer hem till honom å han e inte hemma men hans mamma var informerad om att jag skulle komma..knacka på å MAmma öppnar,

Så klämmer jag av
-hejsan jag har lånat ett batter i av er son
-Just det sa hon
-Men nu e d så här att mitt nya batteri pajjat oxå kan jag köpa detta av er?
-Hmmm det e min mans batteri ska ringa å höra med honom..
HOpppsan tänkte jag försynt!

Efter 2 sec kommer hon ut å säger
-Ta det du kan få det.
-What är det sant!! dunkar man av!

I all gladhet så glömmer jag bort att ge henne någonting!eller Den snälla familjen som hjälpt en stackars (uppsalabo hem)!

Summma sumarum Köpa nytt laddrelä, nytt batteri!

Å 1000000000 TACK Till denna guld familj!!!!
Tänk om alla var lika som denna familj då skulle det inte finnas så mycket problem inte..!!!!

Var tvungen att skriva av mig!

MVH Peter

skönt att det finns bra människor också:tummenupp en salut för dessa:cpparty

Hehe, vilken skön historia! Det måste ändå ha blivit dyrt med tre nya batterier va? Varan minst ett s.k. "värstingbatteri"...eller?
// Mayer

Jävla elende ett batteri kan skapa :)

Man mår bra när man läser om personer som är hjälpsamma och ställer upp.

Superpedro skrev:
2439575.................
Då sa de att det skall du inte behöva ladda. :tummenupp
Gled hem å kastade i batteriet nöjd som faan, men hojjen klickade,så jag laddade det i ett par timmar, sen var det full fart igen:yoparty............
MVH Peter

Men jag fattar inte. När jag köpte ett nytt mc-batteri så fick jag syran bredvid, slog i det i batteriet, väntar ett tag och sen var det bara att smacka dit det. Anledningen att syran finns i en ultrasäker plastbehållare bredvid är att annars får man inte skicka batteriet till någon som har beställt ett batteri från en mc-firma. I ditt fall låter det som om syran redan fanns i batteriet (går väl bra om man inte har postorderverksamhet). Hur som helst, det verkar mycket underligt att det nya batteriet inte funkade, du borde ju lugnt kunna byta det mot ett annat, inte behöva köpa ytterligare ett.

Se ALLTID till att låna en multimeter när ett batteri pajat, är det fel på laddningen så kommer batterierna pooofa ett efter ett. Inte ens superduperbatterierna gillar att få 4711 volt i sig :-)

Gustavsberg = mina hemtrakter numera.

Mayer skrev:
2439632 Hehe, vilken skön historia! Det måste ändå ha blivit dyrt med tre nya batterier va? Varan minst ett s.k. "värstingbatteri"...eller?
// Mayer

Njae dom kostade inte så mycket. Ändå köper jag dom på en märkesverkstad om man kan utrycka sig så.

Batteri NR:1 kastat det som satt från början.
Batteri NR:2 Bytte jag in å fick ett nytt.
Batteri NR:3 har jag hemma å ska in med det i skrivande stund.

+ Att jag har 1 bonus batteri.AKA Biltema som jag fick av familjen! :yoparty

EnduransJanne skrev:
2439748 Men jag fattar inte. När jag köpte ett nytt mc-batteri så fick jag syran bredvid, slog i det i batteriet, väntar ett tag och sen var det bara att smacka dit det. Anledningen att syran finns i en ultrasäker plastbehållare bredvid är att annars får man inte skicka batteriet till någon som har beställt ett batteri från en mc-firma. I ditt fall låter det som om syran redan fanns i batteriet (går väl bra om man inte har postorderverksamhet). Hur som helst, det verkar mycket underligt att det nya batteriet inte funkade, du borde ju lugnt kunna byta det mot ett annat, inte behöva köpa ytterligare ett.

Summa sumarum så har jag bara köpt 1 Batteri. byt in å grejat!

Last edited:
Superpedro skrev:
2441253 Njae dom kostade inte så mycket. Ändå köper jag dom på en märkesverkstad om man kan utrycka sig så.

Batteri NR:1 kastat det som satt från början.
Batteri NR:2 Bytte jag in å fick ett nytt.
Batteri NR:3 har jag hemma å ska in med det i skrivande stund.

+ Att jag har 1 bonus batteri.AKA Biltema som jag fick av familjen! :yoparty

Summa sumarum så har jag bara köpt 1 Batteri. byt in å grejat!

Skönt att höra att du har hittat några av de få barmhärtiga som finns!
Retunera tjänsten till någon annan så har vi många vänliga hojåkare efter ett tag ;)

EnduransJanne skrev:
2439748 Men jag fattar inte. När jag köpte ett nytt mc-batteri så fick jag syran bredvid, slog i det i batteriet, väntar ett tag och sen var det bara att smacka dit det. Anledningen att syran finns i en ultrasäker plastbehållare bredvid är att annars får man inte skicka batteriet till någon som har beställt ett batteri från en mc-firma. I ditt fall låter det som om syran redan fanns i batteriet (går väl bra om man inte har postorderverksamhet). Hur som helst, det verkar mycket underligt att det nya batteriet inte funkade, du borde ju lugnt kunna byta det mot ett annat, inte behöva köpa ytterligare ett.

Hehe.. vart köper du batteri då? Enligt svenska lag så måste nämligen firman du köper från fylla på syran innan de säljer batteriet... :tungan

Ibland har man tur att träffa dessa änglar utan vingar.

Kan ju lova att det inte var allt för lätt att tas med brorsan den där dagen, spottade och fräste hela eftermiddagen/kvällen.

Det är bara att returnera tjänsten.

Det är ifrån Lelles han har fått batterierna. En kvalitetsbutik... eller inte. (Min högst personliga mening)

tekknoboy skrev:
2441342 Hehe.. vart köper du batteri då? Enligt svenska lag så måste nämligen firman du köper från fylla på syran innan de säljer batteriet... :tungan

Jag köpte ett batteri på OKQ8 och fick fylla i syra själv. Jag försökte fräta sönder ett torrt löv med den överblivna syran, men det hände inte ett smack. Jag är besviken.

Mattias skrev:
2443043 Jag köpte ett batteri på OKQ8 och fick fylla i syra själv. Jag försökte fräta sönder ett torrt löv med den överblivna syran, men det hände inte ett smack. Jag är besviken.
Syran är ju helt kass innan den har varit i ett batteri.
Efter den har laddats en stund så kan du fräta löv igen :)

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!