En kort åkvideo med kompressor Hondan

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Här kommer i alla fall nån form av bevis på att den rör på sig om än inte så fort.

Cool, jag vill se maskin :tummenupp

Nu då hojen börjar vara klar, eller I alla fall bara små ändringar på den så har jag faktiskt planer på en video. En hel del har ju hänt sen sista videon, ekerhjul, rostfritt avgasystem, mätarna, och lite annat smått och gott.

Sen har vi haft planer på att drönarfilma då jag kör, det tror jag skulle kunna bli bra.

Hur är skillnaden nu då på CB250 med eller utan kompressor? Står R1:or stilla:hihi?
Men alltså hur blev motorkaraktären?

En R1:a har nog fortfarande med hyfsat god marginal chans att spöa kompressor 250:in ;)

Motorkaraktären är det faktiskt stor skillnad på, det är vridet som är den största skillnaden vilket gör den ordentligt "stark" i botten jämfört mot originalet. Vid bänkningen för regbesiktningen gick vrid kurvan upp från tomgången på 1500 rpm och nådde max vid vrid 3000 rpm för att sen ligga i princip helt plan upp till 9500 och just gå ner vid 10000 rpm.

Det är en helt annan körbarhet på hojen nu och med 400:ans drevning kan man ligga och marscha i alla fall 120 km/h utan problem. Sen saknar ju hojen hur som helst både vrid och effekt men den är i alla fall körbar.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman