En köpare med +358 nummer (Finland)

Makish

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2011
Hoj
Hojlös
Hej på er,

Undrar en sak.
Min tjejs hoj ligger ute på blocket som jag lagt ut åt henne.
Fick ett sms från ett +358 nummer där en Abraham som skriver på engelska by the way påstår sig vilja köpa hennes motorcykel.

Han godtar priset efter en väääldigt kort förhandling och utan att ens tittat på hojen.
Skriver i ett mail att han vill ha mina PayPal uppgifter och att han kommer att sätta in pengarna där för att sedan boka en transport när jag mottagit dom.

Luktar skunk tycker jag... sen tar väl dessutom PayPal en procentsats??

Du kommer få ett mail som ser ut att komma från paypal där det står att du mottagit din betalning. Sen kommer transportbolaget vilja ha en förskottsbetalning från dig, och då får du även tillgång till paypalpengarna.

Ett hett tips är ju att inte betala den förskottsbetalningen till transportbolaget ;)

sky som pesten , betala ingen och bryt all kontakt ...... är det verkligen så svårt att sälja saker att man ens funderar på å trassla med paypal å utländska köpare :va

Enda gången jag skulle kunna tänkas sälja utrikes och "struligt" är nog om jag har en vääääldigt speciell produkt som är svår att hitta så att eventuella köpare får leta på världsmaknaden

Tack för era råd, absolut inte desperat att sälja.
Hade inte tänkt och göra en försäljning heller om det inte är IN PERSON så att säga.

Allting känns bara lurt...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...