En illustreread bänknings-historia...

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Tänkte dela med mig av de bilder som blev tagen när jag bänkade hojen i sommar eftersom jag satte en PC på den...

OBS! Scannade bilder, så inte den bästa kvalitén...

Det började med att jag tankade hojen en kall morgon för att köra ca 150 km till MotoSeinäjoki i Seinäjoki som e approved Power Commander Tuning Center.

Bifogat

• 1startåtank.jpg
    1startåtank.jpg
    108.6 KB · Visningar: 102
Sen kom jag fram (kall utav bara fan å ser jättekonstig ut...) :tungan

Bifogat

• 2framvidMotoSeinäjoki.jpg
    2framvidMotoSeinäjoki.jpg
    129.5 KB · Visningar: 111
Till denna verkstad skulle jag... en av FÅ APPROVED POWER COMMANDER TUNING CENTER i Finland... den fanns på baksidan av butiken som till min förvåning sålde en hel del HD´s oxå, men skit samma...

Bifogat

• 3ApprovedPowerCommanderTuningCenter.jpg
    3ApprovedPowerCommanderTuningCenter.jpg
    124.6 KB · Visningar: 80
Så åkte cykeln raskt upp i bänk...

P.S. killen som står till vänster var en finne som tyckte jag hade skitfin hoj å att han hade en likadan men blå å vit å att min va mycket finare... (så de så...) bla bla bla, han kom att bli ganska påtagande efter ngr timmar... :fatta!

Bifogat

• 4UppIBänkinMeAn.jpg
    4UppIBänkinMeAn.jpg
    128.9 KB · Visningar: 96
Först monterades PC´n under cutsen som seden sig bör... inga problems där inte... montören visst vad han gjorde men var precis lika pratglad å informativ som finnar alltid är, dvs: INTE ALLS! :tomten

OBSERVERA Sporthoj.com-tröjan... :banana

Bifogat

• 5TidMePCn.jpg
    5TidMePCn.jpg
    131.9 KB · Visningar: 101
Last edited:
Sen fick han montera å modifiera till en ny fjäder vid ett av grenrören eftersom jag tappat en nånstans på vägen... tyvärr saknar jag bild på det, men kan vi kan säga att det blev fult men funktionellt... (har bytt nu...) :tummenupp

Bifogat

• 6NyGreinröirsfjädroEftäsomJaTappaEinPåVeiji.jpg
    6NyGreinröirsfjädroEftäsomJaTappaEinPåVeiji.jpg
    140.8 KB · Visningar: 89
I deta skede upptäckte jag en liten skyllt som ingen nämnt nått om i telefonen tidigare...

Översatt står det ung. som ni säkert kan ana att de inte ansvarar för ngr som helst skador som möjligen uppkommer iom bänkningen... JIPPIII tänkte jag, men skit samma... :brinnerup

Bifogat

• 7OjDåEnLitenÖveraskning.jpg
    7OjDåEnLitenÖveraskning.jpg
    108 KB · Visningar: 63
Nu började det närma sig: vi ser här på denna bild lika mycket som jag nånsin kom att få se av själva inställandet via datorn, eftersom man under själva bänkningen bara fick stå på utsidan å kolla genom ett jävla fönster från vänster sida... :mad:

Bifogat

• 8SåStäldäViInDatorn.jpg
    8SåStäldäViInDatorn.jpg
    128.8 KB · Visningar: 70
Sen började han... å höll på... i 4 timmar å ca 150 km till om jag minns rätt :skrämd :trött

Han kom ut en gång utan att säga nått å försvann lika snabbt in tibax... de var ända gången hojen var avstängd en längre tid än 2 sek. för han måste tanka lite... :D

Bifogat

• 9SåByrjaViTå.jpg
    9SåByrjaViTå.jpg
    123.1 KB · Visningar: 69
Last edited:
Har försökt zooma lite här å det syns nästan att mätaren är i botten... 4 timmar som sagt, 6:ans växel från botten till varvstopp... gissa om man tyckte det lät mäktigt dom första gångerna, men att man sedan kom att höra det ljudet ringandes i öronen hela dan på grund av den psykotiska upprepningstortyr det i själva verket var... :död

Bifogat

• 11MätarnIBottniHeilaTiin.jpg
    11MätarnIBottniHeilaTiin.jpg
    118.9 KB · Visningar: 85
Visst var det roligt att titta på, men lite nervös ser jag nog ut å va oxå... :hihi

Bifogat

• 12JagGladMenNervös.jpg
    12JagGladMenNervös.jpg
    90.3 KB · Visningar: 58
Sen var det klart... å det hade lagom hunnit börja ösregna... men skit samma, jag var nöjd å glad iaf! :tummenupp Tyvärr har jag inte fått inscannat bänkdiagrammet ännu, men kan berätta att jag började med 118hk/72Nm på hjulet å nu har 123hk/76Nm tror jag de... lkjhsdaljfkhslkd... kom på jag kan ta bild me digikameran på pappret nu med desamma...

Så, här har ni...

Å så har jag ju en åka-hem-nöjd-bild oxå såklart :hihi

Bifogat

• HPIM0891.JPG
    HPIM0891.JPG
    140.8 KB · Visningar: 100
  • 13NöjdHemåtIÖsregn.jpg
    13NöjdHemåtIÖsregn.jpg
    125.1 KB · Visningar: 59
Last edited:
Som ni ser ökade det med ca 5 i både hk å Nm, å de sa att denna bänk visar minst i Finland å så vidare som de ska säga, å att jag antagligen skulle ha fått högre siffror i vilken som helst annan bänk, men skit samma, de var inte siffror jag var ute efter...

Vad än siffrorna säger så går väl en hoj som den går såväl innan som efter t.ex. en PC, å för mig har den alltid räckt till... :tummenupp

Det jag ville å de jag fick ut var:

- ett betydligt jämnare drag
- en optimerad bränsleförbrukning
- bortslipat ett irriterande döläge vid 4000-5000 rpm

- å visst lite mera vrid i botten å skuff på slutet av varvregistret...

Så jag e nöjd... :yoparty

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka