En i mängden

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Halloj!

Har lagt ut hojen på blocket. Det går trögt, får inte sålt på den men många "seriösa" mailar. Men den här jäveln förstår jag mig inte på:

Mail 1:

hur fort går den ostrypt då ..?

Svar: Är du intresserad får du reda på det själv.

Mail 2: men jag är intresserad och därför frågar jag hur fort den går ..!

Svar: Det är du tydligen inte. Sluta ödsla min tid, jag vill inte ha några brevvänner.

Mail 3: men ... eru seriös eller .. vill du ha skiten sold eller ..?? hur fort gåren
..?

Svar: Ungefär 310 km/h. Kul va? Köp den nu då.

Mail 4: men fuck u .. varför kan du inte bara säg .. skämms nu eller ..!?

--------------------------------------------------------------------------

Sista brevet fick jag inte med, men jag minns att jag avslutade ganska gött. Kan säga att den här grabben ringde inte heller, så jag visste att han var oseriös. Händer detta er? Eller är det bara så för att min hoj är en sådan som uppmärksammas av fjortisar?

Ungefär hälften av gångerna som jag sålt hojar har de som köpt dom verkat som dom största idioterna initialt. Du kanske just missade en som ville köpa din hoj! Va trevlig och korrekt mot alla så får du lättare sålt hojen! Vad förväntar du dig av en 15 åring som ska köpa en hoj?

HanneZ skrev:
Ungefär hälften av gångerna som jag sålt hojar har de som köpt dom verkat som dom största idioterna initialt. Du kanske just missade en som ville köpa din hoj! Va trevlig och korrekt mot alla så får du lättare sålt hojen! Vad förväntar du dig av en 15 åring som ska köpa en hoj?

Inte det här fallet. En seriös 15 åring frågar om skicket, ringer och diskuterar pris. Frågar om fler bilder. Jag har varit med om MÅNGA sådana här spekulanter, och jag har inte haft svårt att skilja på seriösa/oseriösa. Jag är erfaren :gnissla

EDIT: Var också less på alla som bara mailade, trots att jag skrev att spekulanterna skulle helst ringa. Lite deppad nu på vintern kanske :rolleyes:

Last edited:
H4 skrev:
Inte det här fallet. En seriös 15 åring frågar om skicket, ringer och diskuterar pris. Frågar om fler bilder. Jag har varit med om MÅNGA sådana här spekulanter, och jag har inte haft svårt att skilja på seriösa/oseriösa. Jag är erfaren :gnissla

EDIT: Var också less på alla som bara mailade, trots att jag skrev att spekulanterna skulle helst ringa. Lite deppad nu på vintern kanske :rolleyes:
Född -89 och erfaren med att sälja hojar? Tveksamt...

Hans kompis kanske med va intresserad men sen fick höra att du va en otrevlig idiot? En 15-åring bryr sig väl typ om hur fort den går, han har ju precis sålt sin trimmade moppe.

Edit: GRR, ändra ju i texten

HanneZ skrev:
Född -89 och erfaren med att sälja hojar? Tveksamt...

Hans kompis kanske med va intresserad men sen fick höra att du va en otrevlig idiot? En 15-åring bryr sig väl typ om hur fort den går, han har ju precis sålt sin trimmade moppe.

Jag hade min Mito ute på blocket förra året. Där fick jag cirka 20 mail på 2 dagar - bokstavligt talat 20 mail... inget som jag kryddat på nu.

Kan tillägga att jag hade svarat på mailet om han hade skrivit det mer seriöst.

H4 skrev:
Kan tillägga att jag hade svarat på mailet om han hade skrivit det mer seriöst.
Nu kanske alla inte är så belevade i språket att dom kan formulera ett mail med vettigt innehåll?
Jag tycker det är märkligt att sätta ut en annons och svara snäsigt när folk frågar saker. Och hur "seriös" köpare någon är är svårt at veta, oavsett om han ringer eller mailar. Vad menas med en seriös spekulant eller inte, antingen köper han skiten eller så gör han inte.
Om du fick 20 mail så var 19 oseriösa eller?

Victor skrev:
Nu kanske alla inte är så belevade i språket att dom kan formulera ett mail med vettigt innehåll?
Jag tycker det är märkligt att sätta ut en annons och svara snäsigt när folk frågar saker. Och hur "seriös" köpare någon är är svårt at veta, oavsett om han ringer eller mailar. Vad menas med en seriös spekulant eller inte, antingen köper han skiten eller så gör han inte.
Om du fick 20 mail så var 19 oseriösa eller?

Av 20 mail, så var det kanske 1 som ringde. De andra svarade jag på, och skickade bilder och var allmänt trevlig.

Belevade i språket eller inte, men att skriva hur fort går den urstrypt utan att ens skriva HEJ går fan inte.

äh det spelar ingen roll hur oseriösa de verkar du kan ju alltid bemöda dig med att svara med ETT seriöst mail än att svara 3 ggr och då få samma skit tillbaka. Mycket större chans att du får den såld till rätt (ditt) pris om du har fler köpare att välja mellan. Bry dig inte om den går till en "moppepojke", koncentrera dig på nästa köp istället och som det ju faktiskt är allmänt känt, "cash is king!" :rolleyes:

HanneZ skrev:
Skitsnack, jag inleder nästan alltid köp via mail. Kollar annonser sent på kvällar etc, då vill man inte gärna ringa.

precis, lättare att inleda så, plus att man kan få bilder skickade till sig, istället för ett "ja, den är i bra skick" över telefon.
när jag köpte min förra hoj skötte jag det helt genom pm här på forumet, pratade med säljaren första gången när jag skulle kolla på hojen. han bodde 30mil bort. köp av min nuvarande hoj inleddes med 4mail, men sen ringde jag. hade någon av dom snäst av mig hade jag letat vidare.
alltså underskatta inte alla mailsvar.

MattE. skrev:
Är man seriös så ringer man.

Den enda telekontakten jag hade när jag köpte min hoj i somras med säljaren var då jag skulle ha vägbeskrivning för att hitta. Jag tycker det är mycket lättare att få fakta om det man vill köpa via mail och sen i lugn och ro kunna begrunda svaren man fått.

Skulle den killen skrivit nåt i stil med "inga brevvänner tack" i sin annons hade jag antagligen bara hoppat över den hojen eftersom jag hade ett gäng jag var intresserad av.

Brukar ringa när jag är Riktigt seriös.

Men tycker mail med funkar utmärkt och har köpt flera saker enbart via mail.

Tycker faktiskt du beter dig Riktigt svinigt när du besvarar sådär.
Klart som f*n att du inte får den såld då.
Skulle aldrig köpa något av någon som beter sig sådär även fall priset var riktigt bra.

Jovisst du är skiterfaren av att sälja mc.
Herregud du är ju nästan 18 år väll?

När jag är spekulant inleder jag alltid med ett mail med dem frågor som jag tycker är avgörande. Finns ingen anledning att ringa om objektet inte uppfyller vissa kriterier... ringer jag vill jag göra affär!

H4 skrev:
Halloj!

Har lagt ut hojen på blocket. Det går trögt, får inte sålt på den men många "seriösa" mailar. Men den här jäveln förstår jag mig inte på:

Mail 1:

Svar: Det är du tydligen inte. Sluta ödsla min tid, jag vill inte ha några brevvänner.

Mail 3: men ... eru seriös eller .. vill du ha skiten sold eller ..?? hur fort gåren
..?

Sista brevet fick jag inte med, men jag minns att jag avslutade ganska gött. Kan säga att den här grabben ringde inte heller, så jag visste att han var oseriös. Händer detta er? Eller är det bara så för att min hoj är en sådan som uppmärksammas av fjortisar?
Här gäller det gamla talessättet : Som man ropar får man svar. :7peta

Tycker det var riktigt kasst gjort av dig. Som tidigare nämt. Vad förväntar du dig av en kåt 15 åring!. Han skickar iväg ett mejl och frågar det första han kan komma på. Hur mycket visste man själv när man var i den åldern?. Topphastigheten är inte allt men det var det då. Han mejlar på några hojar då han är för ung och feg för att ringa själv + att säkert pappa ska sköta affärerna så han har ingen egentlig anledning att ringa. Ni skickar några mejl och sen så pratar han med sin pappa och så tada!. ringer en äldre man och hojen blir såld. Det är en 125a du säljer tänk på det. Tror att du kan ha förlorat en eventuell köpare, man ska inte förkasta köparna bara för att dom är dumma, ofta då man kan få ut de högre priserna också om du inte redan tänkt på det (uppenbarligen inte)

H4 skrev:
Halloj!

Mail 1:

..?

Du måste vara den mest korkade säljare av en hoj på denna planet, hoppas du får behålla den.

har nästan blitt utskälld en gång för att jag inte sålde hojen till de pris han ville ha..viken :kocko en

Back