En helt vanlig träningskväll

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det började redan sent igår kväll med lamellgenomgång och oljebyte eftersom ERF hojen envisas med nya symptomer varje gång som man får ordning på dom gamla felen, dom snustorra lamellerna dränktes in i ny fin syntetolja och stålskivorna fick en översyn.

Att lasta och packa när det är kolmörkt ute är alltid lika spännande, man får liksom gissa att man fått med sig det mesta som behövs för en kvällsträning.

Nästa morgon så rullar man ut på gropiga småvägar och kör ett par kilometer innan det ena spännbandet brister, hojen lägger sig snyggt på släpet och ingenting går sönder.

Om ett par timmar så styr man kosan upp mot Knudan för att få köra 2 st 15 minuters pass tillsammans med bilar och andra mc klasser, ibland undrar man vad man håller på med, 95% av RR är att meka, lasta, jaga delar, transportera samt vänta, dom resterande 5% är på banan och då glömmer man snabbt allt annat som är jobbigt & tidsödande.

RR är dyrt, farligt & tidsödande men jävligt roligt när man väl kommer ut på banan.

Känns detta igen?

Tro fan det blir 95% väntan när HMS envisas med sina pissträningar. Ocker är det dessutom med 400 för en icke-medlem.

Nr:18 skrev:
Tro fan det blir 95% väntan när HMS envisas med sina pissträningar. Ocker är det dessutom med 400 för en icke-medlem.
Japp det håller jag med om, men vi jobbar på en lösning inför nästa år, det tar tid att flytta berg.

GSXR1100R skrev:
Japp det håller jag med om, men vi jobbar på en lösning inför nästa år, det tar tid att flytta berg.
Kom till Linköping istället då, 250:- för dom utan träningskort och mellan 1,5-3 timmars körning beroende om det är 1 eller 2 grupper som man delar in i. :banana

LOTTAK skrev:
Kom till Linköping istället då, 250:- för dom utan träningskort och mellan 1,5-3 timmars körning beroende om det är 1 eller 2 grupper som man delar in i. :banana
Jag har kört ett par ggr där, men jag har 40 mil enkel resa dit :död

Mulles skrev:
Ja...jag hyllar LMS för att vara en toppenförening :tummenupp

Börjar bli lockad av tillbakaflytt...faktiskt !
LMS har ett lysande koncept där man verkligen får köra tills man är nöjd :tummenupp

HMS har en del att lära sig av LMS, men vi jobbar som sagt på en lösning till nästa år.

/Micke HMS

GSXR1100R skrev:
LMS har ett lysande koncept där man verkligen får köra tills man är nöjd :tummenupp

HMS har en del att lära sig av LMS, men vi jobbar som sagt på en lösning till nästa år.

/Micke HMS

Jag väntar tålmodigt på förändring...då kommer jag direkt och tränar trots att det är lite långt.

GSXR1100R skrev:
Det började redan sent igår kväll med lamellgenomgång och oljebyte eftersom ERF hojen envisas med nya symptomer varje gång som man får ordning på dom gamla felen, dom snustorra lamellerna dränktes in i ny fin syntetolja och stålskivorna fick en översyn.

Nyfiket undras om lmellernas "badande i olja" hjälpte mot sliret??? :)
Det har ju rekommenderats förr...

Visst är det roligt, när man ägnat ett oräkneligt antal timmar (och kronor) på att rätta till alla tänkbara fel på maskinen! ...sen kommer Murphy och visar att ännu en lag är sann, "när du eleminerat alla tänkbara fel/problem kommer gensat ett nytt att uppenbara sig" :huvet

Edit: Någon som vet vad det kan vara för fel när hojjen helt oregelbundet dör en sekund vid ojämna tillfällen för att sen få full fart igen? när detta inte händer varvar den jämnt och fint ut i alla växlar..
Var mycket i början på träningen, sen försvann det (trodde det var luft i det nya bränslefiltret som vi körde ut) men sen kom det tillbaka och blev värre och värre mot slutet!
Hela bränsle vägen från tank till spridare är antingen nytt eller noga städdat och rensat. Nått med tändningen?

Last edited:
Kul med allt oljespill från stödhjulsharvarna med dieselmotorer, var oerhört nära att vurpa i oljan uppe i hårnålen där bla Axxexs gick av....sen krypkörde jag igenom det partiet på följande varv....i övrigt gick det väl hyggligt.

Fasen vad min hoj gick på andra passet! Varvade nästan ur till 13500 på sexan och den lät elakare än fan! Det där hypervassa ljudet som bara andra har..... Trodde ljuddämparen hade lossnat först men det var bara hojen som för en gång skull var rätt inställd....:lol

Nu kommer resten av kvällens övningar, 1:a passet så inser man att halva banan är sanerad av oljespill och det är alltid spännande, kul att sladda runt i obefintligt grepp eftersom någon har pissat olja på halva banan i idealspåret, men skam den som ger sig och nu laddade jag fullt, hojen dör vid 11K och det är status Q, bara att deffilera runt och försöka att köra fort i kurvorna, jag kommer ikapp några i hornålen och tvingas ta ytterspår, där ligger massor av absol och vurpan är ett faktum.

Något blåslagen så rullar jag in i depån och fixar lite småsaker som pajat, det värker som satan i revben och axel men jag kör ut på andra paset för att bli kvitt vurpnojan.

Axxes vurpar redan första varvet i hornålen och oljeflaggan kommer upp, sen är det touring i hornålen på andra paset, men man får bita ihop och ta sig runt.

Ganska många slutade kvällen i hornålen som va rena halkbanan, och nu känner man sig rätt så mörbutad i kroppen, axeln är hel men rätt så stukad, revbenen skriker och vetskapen att om det gör ont idag så gör det ännu mera ont i morgon.

/GSXR1100ont

Last edited:
Cat skrev:
Nu kommer resten av kvällens övningar, 1:a passet så inser man att halva banan är sanerad av oljespill och det är alltid spännande, kul att sladda runt i obefintligt grepp eftersom någon har pissat olja på halva banan i idealspåret, men skam den som ger sig och nu laddade jag fullt, hojen dör vid 11K och det är status Q, bara att deffilera runt och försöka att köra fort i kurvorna, jag kommer ikapp några i hornålen och tvingas ta ytterspår, där ligger massor av absol och vurpan är ett faktum.

Något blåslagen så rullar jag in i depån och fixar lite småsaker som pajat, det värker som satan i revben och axel men jag kör ut på andra paset för att bli kvitt vurpnojan.

Axxes vurpar redan första varvet i hornålen och oljeflaggan kommer upp, sen är det touring i hornålen på andra paset, men man får bita ihop och ta sig runt.

Ganska många slutade kvällen i hornålen som va rena halkbanan, och nu känner man sig rätt så mörbutad i kroppen, axeln är hel men rätt så stukad, revbenen skriker och vetskapen att om det gör ont idag så gör det ännu mera ont i morgon.

/GSXR1100ont
Som tur är så är revben enkla att ställa diagnos på. Har du ont en vecka så var det sprickor, har du ont fem veckor så var de brutna :nurse

GSXR1100R skrev:

Ikväll var det mer lysande än vanligt hos LMS.

Ett låååååångt oljespår som normalt tar lång tid att sanera fixades snabbt genom att nästan alla som fanns i depån var ut med kvast och sanermedel. Lysande helt enkelt.

Cat skrev:

/GSXR1100ont

Ajaj, var det en sån kass träning. Tråkigt, men då sköt jag upp vurpan ett tag till iaf... :rolleyes:
Sitter nämligen här inlåst på Astra Zeneca för att sponsra säsongen 2006, och kommer sitta här i 17 dagar till. Tur att det är lagligt att sälja sin kropp i Sverige... :)
För jävligt att jag missar SM på Knudan dock...ha det så kul! :4skrika

Peno skrev:
"Perfect Preparation Prevents Poor Performance"
Du har mycket att lära av de med mer professionell inställning Gamlo. Sluta klaga. :4skrika
:hihi

Synd att det verkar ha varit en så risig träning. :(

Strandelin skrev:
Ikväll var det mer lysande än vanligt hos LMS.

Ett låååååångt oljespår som normalt tar lång tid att sanera fixades snabbt genom att nästan alla som fanns i depån var ut med kvast och sanermedel. Lysande helt enkelt.
Vill tacka alla för en jätteinsats med saneringen av långrakan.
Som Strandelin redan sagt så va nästan alla ute med kvastar och hjälpte till :tummenupp
Utan er hade det tagit bra mycket längre tid, nu fixade vi allt på 30-40 minuter :) //LOTTAK GÅRDAGENS TRÄNINGSANSVARIGE

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back