En Harley Davidson kanske inte är helt fel...

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Ball knarr, fortfarande lite trist rova (oavsett potential, dragracing, stötstängsfetisch, etc :hihi ), caféstuket rockar...stod och sneglade på en Traja Bonneville på Sviestad igår...fast jag är nog mer Thruxton med Öhlinare och klipp-ånns tror jag. :va

Lugna er grabbar. Det är v-rod motorn. Dvs överliggande kammar, 4-ventilsteknik, Utvecklad av porsche Etc.
-O totalt ointressant....

Ball knarr, fortfarande lite trist rova (oavsett potential, dragracing, stötstängsfetisch, etc :hihi ), caféstuket rockar...stod och sneglade på en Traja Bonneville på Sviestad igår...fast jag är nog mer Thruxton med Öhlinare och klipp-ånns tror jag. :va

Denna motor har ingen likhet alls med traditionella harley pattern engines.

Ej 45-grader mellan burkarna utan 60, ej byggd rullningslagrad vev, ej stötstänger, ej tvåventilstoppar, ej luftkylning, ej traditionellt HD-ljud. Ja det är tom så illa att den har metriska gängor :gnissla

Last edited:
Samma motor som i V-Rod? (Äh det var ju redan sagt)

Jag tycker att det är en fet hoj, ska den produceras?

Last edited:
Lugna er grabbar. Det är v-rod motorn. Dvs överliggande kammar, 4-ventilsteknik, Utvecklad av porsche Etc.

:D ...och trots det är den fortfarande mer duglig som bojsänke än drivkälla. Moderna toppar, 115 kusar och 100 Nm ur 1100 kubik med Porsches hjälp. :D

Du hann först.
Håller med :D

En sann HD ska vandra runt om den är igång och på sidostödet.

Denna motor har ingen likhet alls med traditionella harley pattern engines.

Ej 45-grader mellan burkarna utan 60, ej byggd rullningslagrad vev, ej stötstänger, ej tvåventilstoppar, ej luftkylning, ej traditionellat HD-ljud. Ja det är tom så illa att den har metriska gängor :gnissla

Precis, inga stötstänger, inga förgasarsmällar som gör att den hoppar loss, ingen blårök, inget fånigt tiff-toff-ljud osv.
Kanonhoj helt enkelt.

(ja, jag retas med J)

Ja, jag tänkte det, det sämsta av två världar liksom, i samma bygge :)

Jag får erkänna att jag gillar designen. Gillar att V-motorn fått en så monumental och exponerad plats i hojen, som ett statement, ett fett V-tecken, men ändå i god harmoni. Så ska en HD-motor installeras, exponerad, centrerat och inte tiltad.

Fina proportioner på hela hojen tycker jag. Men vattenkokare ser ju ofta bara cleana ut i denna vinkel, där kylaren syns minst.

Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: SGM
Lustigt förresten, jag försökte skriva: "En Harley Davidson kanske inte är HELT fel" men ordet HELT gjorde att det inte gick att lägga upp tråden utan att ta bort det.
Antar att i rättstavningsprogrammet så går det inte att skriva Harley och Helt i samma mening.

om ni hajar.

Samma motor som i V-Rod? (Äh det var ju redan sagt)

Jag tycker att det är en fet hoj, ska den produceras?

Hittar ingen info, men tycker den va skitball i alla fall.

Last edited:
Jag gillar den skarpt.
Har lite svårt för att så många reagerar på motorn.
Nej: Det är ingen "riktig" Harley.
Men:
Det är en Porschekonstruktion efter Harley-Davidssons specefikationer placerad i ett Bimotamasserat chassie.
Hur kan man låta bli att gilla det?

V-rod motorn tycker inte jag (liksom många andra) passar in i HDs sortiment.
Men en bra motor är det.
Tänk om Bimota kunde inrikta sig på caféräsers med denna rova, men utan koppling till HD?
En Porsche-Bimota.

Spontant tycker jag den ser så där retroläcker ut, det gillar jag. Är det en skrivbordsprodukt eller kommer den byggas?

Jag tycker den är grymt snygg. En kul retrohoj med en stor motor för en gång skull. De flesta andra retrohojar kör väl med 650s osv.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman