En fråga till er som får hojarna stulna

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
För det första är det fördjävligt att man inte ska få ha grejerna i fred.:mad:

Får man fråga hur era hojar varit låsta?

När en kompis fick sin hoj snodd för några år sedan berättade polisen för honom att låsa hojen med skivbromslås fram och sen styrlås är helt kasst.
Vissa som snor hojar ställer bara framhjulet på en skateboard sen kan en ensam eller två pers flytta hojen tyst och snabbt.

Tyvärr är det så att en hoj utomhus som inte sitter fast i något med en väldigt bra kedja försvinner mycket lätt.

jag kör med följande..

Skivbromslås,kedja genom ramen el fälgen in i väggen, styrlås och larm..

Plus att min ganska ofta e fastlåst i tantens hoj som står brevid..

Med tanke på hur smal dörren till förrådet är så finns det små möjligheter att få ut ngn av hojarna utan att kapa kedjor..

Plus att det krävs en speciell nyckel för att kunna ta sig in i förrådet..

Har funkat hela sommaren så jag hoppas att det ska fortsätta funka tills vi fixat garage..

hehe, när jag skrev en antydan till hur tjuvarna hade gått tillväga när dom försökte (och för övrigt misslyckades) sno min hoj så fick jag sura meddelanden från folk som krävde jag skulle ta bort inlägget för att inte tipsa hojtjuvar om hur man ska göra.

Tror också det är värdelöst att låsa fram av samma skäl. Har man bara ett skivbromslås är det bättre att sätta det bak. Var dock medveten att det ganska lätt går att friställa en skiva, så bäst är att ha fler lås eller låset någon annnan stans, tex lås kedjan/drev istället. Vajer genom ram och något icke flyttbart är ännu bättre.

Nu står dom i låst eget garage, styrlås, skivlås + kedja på båda hojarna samt så trångt så man nog måste flytta bilen om man ska komma åt, hoppas att dom får vara ifred (så gamla att jag inte är rädd för beställningsjobb utan mer kids som vill köra skiten ur dom)

På min hoj lyckades dom inte bara få bort skivbromslås, ABUS-kättings och styrlås, utan kunde dessutom köra iväg med hojen, och detta mitt på en söndag eftermiddag. :huvet

För att i alla fall undvika det kommer jag i fortsättningen försöka se till att hojen i alla fall inte kan köras från platsen. Kanske rigga framhjulet så att det lossnar efter 50 meter. :crash

hehe, när jag skrev en antydan till hur tjuvarna hade gått tillväga när dom försökte (och för övrigt misslyckades) sno min hoj så fick jag sura meddelanden från folk som krävde jag skulle ta bort inlägget för att inte tipsa hojtjuvar om hur man ska göra.

Tycker det är bättre att folk hajar hur enkelt det är så inga fler blir drabbade. Flera jag berättat detta för har aldrig tänkt tanken på att det är så lätt att flytta en hoj. Hoppas folk låser fast i något.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti