En bra bok.

Gick med
22 Dec 2004
Hoj
Thruxton -04
På Lidl har dom en bok som heter: Motorcyklar Frihet och äventyr som jag tycker är riktigt bra.
Först är det lite historia sen kommer motorcyklar från a till ö.
Kostar 80kr. :tummenupp

Alla är nog inte lika förtjusta i den som du.

Boken är full av sakfel, och det tekniska språket lämnar åtskilligt övrigt att önska.

Se här:
http://bmwklubben.se/viewtopic.php?f=153&t=10285&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Näe, men så är ju BMW ägare och tyskar humorbefriade också.

Man kan ju skratta åt skiten, läsa det som är bra, och kalla petmojen som byter växel för Getriebesteller eller nåt....

Visst kan jag reta mig på uppenbara felaktigheter i fackböcker, men det här var en allmän bok i ämnet motorcyklar och inget uppslagsverk.

Fattar inte när folk ska lära sig att inte handla i skitaffärer som lidl biltema etc sen klaga här... :rolleyes:

Tommis inlägg var det bästa jag sett på väldigt länge här på SH...!

öööh, TS köpte en bok på Lidl, TS tyckte boken var en bra bok och dessutom billig.

Vem är det som köper billigt skräp på lidl sen klagar här?

Ja ok det var på länken till bmw klubben antar att dom blåste alla pengar på sin leksak istället för annat?

Fördomar är uppenbarligen ingen bristvara här heller...:va

Fördomar spar tid!

Jag kommer att förutsätta att alla manliga hårfrisörer är gay och att BMW ägare och tyskar är humorbefriade tills motsatsen är bevisad.

Jag kikade in på BMW forumet, och dom envisas med att hävda att "det får allvarliga konsekvenser när såna här fackböcker innehåller fel"

Lite pretto att kalla en halvtaskigt inbunden pocket för 80:- från Lidl för "fackbok", eller så är jag övervisad, det var kanske ironiskt menat?
BMW ägare kanske har humor ändå?

• Gilla
Reaktioner: MaG
Fördomar spar tid!

Jag kommer att förutsätta att alla manliga hårfrisörer är gay och att BMW ägare och tyskar är humorbefriade tills motsatsen är bevisad.

Jag kikade in på BMW forumet, och dom envisas med att hävda att "det får allvarliga konsekvenser när såna här fackböcker innehåller fel"

Lite pretto att kalla en halvtaskigt inbunden pocket för 80:- från Lidl för "fackbok", eller så är jag övervisad, det var kanske ironiskt menat?

nja något typ av hurmor har de nog...men ironi är ett koncept de inte förstår sig på alls!

Nej det har vi inte!
Humor är de imbecillas sätt att kamouflera sin okunnighet. I Tyskland kör vi med ordnung an der torpf och Schiff Form und Berliner Fashion

:mattias

På Lidl har dom en bok som heter: Motorcyklar Frihet och äventyr som jag tycker är riktigt bra.
Först är det lite historia sen kommer motorcyklar från a till ö.
Kostar 80kr. :tummenupp

bmw klubben skrev:
Jag gjorde misstaget att köpa en MC-bok på LIDL. Var snälla och gör inte om mitt misstag!
Boken heter MOTORCYKLAR Frihet och äventyr. Den är vackert gjord, med fina bilder, i stort format och dessutom billig (79:-).
MEN, det spelar ingen roll om den så varit gratis, SÅ dålig är den!

Det är ursprungligen en tysk bok, men även på originalspråk hade den varit dålig, men i översättning är den som sagt rena rama sk...n! Boken är lika full av fel som en luffarpäls är full av löss.

Översättningen verkar vara gjord med Google, trots att det står att det är en Svante Hansson som översatt den. Möjligen har denne herre gått en termin nybörjarkurs i tyska på ABF med IG som betyg...

Vad än värre är att den dessutom skall vara fackgranskad av en viss Bernt Sjöstrand! Han kan mindre om mc än vad min salig gamla mor kunde. Exempelvis kallas kam(drivnings)kedja genomgående för styrkedja! Styrkedja, det är den (snö)kedja man har på ena styrhjulet på truckar och traktorer och andra fordon när man kör med kedjor på på vintern. Baksvingen (och i förekommande fall framsvingen) kallas vipparm! Vipparm är ju som alla vet det maskinelement som trycker ned ventilen om inte det är direktverkande överliggande kamaxel. Tvåtaktare och fyrtaktare blandas också ihop. Jag kunde räkna upp massor av liknande fadäser men nöjer mig med detta.

Som om inte detta vore nog fattas flera kända etablerade fabrikat, samt att bilder är förväxlade i förhold till texten, exvis är BMW K1100LT och K100LT ihopblandade...

Sådana här böcker väcker min vrede, för oss som kan ämnet blir de bara en källa till missnöje och ilska, men det som är riktigt illa är att de läsare som inte vet och kan läser och tror att eftersom det är en bok är det rätt som står där. Den senare aspekten är den allvarligaste, den ställer till med mycket trassel.

Jag skall utnyttja återlämningsgarantin och lämna tillbaka den så snart jag kan, och jag råder alla som läser detta: KÖP INTE BOKEN IFRÅGA!!!

:banana :banana :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...