En annorlunda licenskursstory (groggy)

Status
Ej öppen för fler svar.

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
*Du skall icke tro att det hjälper att säga till en rr-nerd att hon ska vara försiktig på gasen!
*Moppegasa inte på en r6!
*Tokgasa inte ut ur Esset på Sviestad!
*När man får hjärnskakning får man fingrar upptryckta i analen. Kan vara värt att veta för de som gillar sådant... När man har hjärnskakning får man också stickmärken i armen (hårdrock!) och ett snyggt sjukhusarmband.
*Det är väldigt svårt att kräkas när man ligger på rygg med nackkrage, har pannan fastspänd med ett spännband och ligger inrullad i en trång cat scan-tunnel. Ta ett par djupa andetag och svälj!
*Om man behöver en stark hand att hålla i på sjukan vänder man sig med fördel till Tom. Han är även fena på att hålla spypåsar.
*Allt droppvattnet måste ut igen, även om doktorn har förbjudit en att gå på toaletten.
*Road racing är obeskrivligt kul och om fartdemonen besitter dig kan det vara värt att tagga ner ett par snäpp...

Här följer en hysterisk sammanfattning en hysterisk licenskurs och dess förberedelser, skriven av en hysterisk kvinna:

Jag har under ett par års tid haft road racing som största intresse. Detta har yttrat sig genom att jag sett samtliga rr-tävlingar på tv, gapat och skrikit och varit totalt okommunicerbar. Sedan träffade jag Chrille, ramlade under bordet med hans rr-licens och blev konverterad till depågroupie. Detta värv utförs genom att man känner campingstämningen i landets trevligaste gemenskap och detta kombinerat med vanliga och ovanliga människor som gör stordåd på hoj. Men som grabbig feminist kan man ju inte låta karlarna ha allt det roliga…

När gossarna Soppatorsken och RobbanW hade den dåliga smaken att ta licens före mig, kände jag att nu var det baske mig på tiden. Hoj-, garage- och träningspolaren Tom hittade en Rexxa med kraschisar på Blocket och vi slog till. Vi kollade på hojen på onsdagen, hämtade den på torsdagen, jag fick licensplats genom Freppa samma dag (som överlät sin plats, trots att licensgeneralen Micke barskt påpekade att ingen kvinna kan vara värd att ge upp sin licensplats för), satt längst fram i klassen på teorin (klassens slacker var Igel som kom en tio minuter försent, men de är väl sådana, killarna i den åldern…), och sedan tokmeckade vi hela natten. På lördagen skulle jag för första gången köra bana och inte nog med det. Det var dessutom första gången jag skulle köra R6. Mina förväntningar var lika höga som inför oskuldsnatten, dvs. som inför Hultsfred -92. Sådana tilldragelser börjar alltid lite fumligt och nervöst och jag började med att välta på parkeringen (nya skinnställ är tajta och fotpinnar på rexxor sitter högt). Första varvet fortsatte jag att vingla men sedan händer det som alltid händer mig. Jag kan inte hejda mig! Jag måste ha mer, mer, mest! I am the road racing queen! I can do anything! Så jag gasade och lutade och kände mig redigt evil, fram till plötsligt bakhjulet försvann. Det är ganska stor skillnad mellan en 400 från -82 och en R6 -00 :fakta

Sedan blev det svart, eller rättare sagt, först var jag uppåt som vanligt (inget kan få mig att avvika från lyckan), men sedan blev det prickigt. Efter det kommer jag inte ihåg så mycket som ni inte kan räkna ut från ovanstående tips, förutom att Linköpings universitetssjukhus ville lobotomera bort min road racing-del, dvs. hela hjärnan, men jag slapp ut med löftet att inte köra hoj på en vecka. :gråta

Men, machomänniskor ger aldrig upp. Det blir licens. Jag och licensgeneralen har en plan. Så beware of me på en bana nära dig.

OBS! Nästa helg förevisas färgglada blåmärken för intresserade i Anderstorps depå.

/Jenny, nu ännu mer hopplöst såld på rr

Har man aldrig vurpat så har man aldrig gasat.

:Bugar

/från en som aldrig vurpat...

Snack om Newbisar på banan

Varje vurpa sägs ha sina lärdomar :näsblod Tur att det inte blev värre! :tummenupp

Dagen efter är man som vanligt blek och har solglasögon. Finns alltså fler kopplingar till Hultsfred... Då menar jag inte nålstickshålen. Positivt på sjukan är annars att man får snygga, praktiska armband. Jag tänker aldrig ta av mitt!

Bifogat

• jenny licenskurs 001 (Medium).jpg
    jenny licenskurs 001 (Medium).jpg
    24.4 KB · Visningar: 106
  • jenny licenskurs 004 (Medium).jpg
    jenny licenskurs 004 (Medium).jpg
    37.4 KB · Visningar: 155
  • jenny licenskurs 005 (Medium).jpg
    jenny licenskurs 005 (Medium).jpg
    20.2 KB · Visningar: 139
  • jenny licenskurs 006 (Medium).jpg
    jenny licenskurs 006 (Medium).jpg
    45 KB · Visningar: 192
  • jenny licenskurs 007 (Medium).jpg
    jenny licenskurs 007 (Medium).jpg
    83.3 KB · Visningar: 315
  • jenny licenskurs 012 (Medium).jpg
    jenny licenskurs 012 (Medium).jpg
    33.6 KB · Visningar: 212
Så fick du din licens eller!?!?

Blev det bakhjul ut ur Torparn? Vissa körde bakhjul där i Sviestad som om det var syftet med en hoj... (Anders!?).

Det måste varit pga tröjan.... :p j/k maddafakka

/har tappat många hjärnceller från hoj-vurpor

ps. Den där hjälmen går att använda igen :tummenupp

Swedie skrev:
ps. Den där hjälmen går att använda igen :tummenupp
No way att den hjälmen går igenom en besiktning! :7peta
Krya på dig Jenny, vi ses i Anderstorp!

Skönt att du är hemma igen Jenny. Fick ju inte chansen att säga hejdå och krya på dig ordentligt uppe på US men nu är du hemma och min gissning är att du dyker upp på en tisdagsträning framöver ;)

Ta det då lite lugnare i S'et bara :tummenupp

/oXydex

Jenny du :skrämd mig!
Hoppas det går bra nu. Hjärnskakningar är inget att leka med, se bara på Chrille sedan Sviestad 2002....

Förresten, sa jag att jag var orolig för dig? Var på väg att krypa ur mitt eget skinn tills en vänlig själ ringde och lugnade mig. Tack Madde.

Ringde ikväll för att stämma av läget.

"Jag tittar på MotoGP" *click*

Inget fel på allas vår hårdrockande RR-prinsessa.

Swedie skrev:
Så fick du din licens eller!?!?

Blev det bakhjul ut ur Torparn?

Man får ingen licens på sjukhus, men möjligen på tisdagsträning på Sviestad om jag visar för generalen att jag kan köra utan ständig fullgas.

Bakhjul, nej. Lakrits, ja. :rodnar

Hjälmen ska icke användas igen. Jag har ju köpt nya pryttlar hela veckan, så jag kan lika gärna fortsätta med det den här veckan.

Last edited:
Hmmm få se här nu, rödhårig och delar hoj som hon kvaddar...låter som en tvillingsyster till Åsa :tungan

Nu har du chansen att lära dig att meka, lär dig allt som Tom kan :tummenupp

Krya på dig

/Pyzz :kär

du skriver så bra så man ryser flicka lilla :tuttar

Jag hoppas fortfarande du skall åka räjs v40 ner till A-torp med oss på fredag!
Apropå skinnställ o krejjer, du köpte helt nya pryttlar bara sådär över en natt eller?

Hoppas du kryar på dig snart machomamma! :tummenupp

Bra skrivet som vanligt :D Och skönt att det ändå verkar ha gått hyfsat bra med dig, trots allt.

Fast det bara är på bana så låter det lite väl med en R6 för dig. Kör man med moppegas så kanske det bättre är att bara köra moppe :hihi. Jaja ta det lugnt.

\Masonit

Last edited:
Är det bara jag som tycker det är ett underligt förfarande att sätta sin fot första gång på banan (inte depån) på en licenskurs?

Skönt du är hel, trist med skador så här tidigt på säsongen.

Macho Woman skrev:
*Du skall icke tro att det hjälper att säga till en rr-nerd att hon ska vara försiktig på gasen!
*Tokgasa inte ut ur Esset på Sviestad!
*När man får hjärnskakning får man fingrar upptryckta i analen. Kan vara värt att veta för de som gillar sådant... När man har hjärnskakning får man också stickmärken i armen (hårdrock!) och ett snyggt sjukhusarmband.
/Jenny, nu ännu mer hopplöst såld på rr

Faan va orättvist jag vurpade i esset förra året och jag fick minsan inga fingrar i analen? :mad:

CorbenDallas skrev:
Är det bara jag som tycker det är ett underligt förfarande att sätta sin fot första gång på banan (inte depån) på en licenskurs?

Skönt du är hel, trist med skador så här tidigt på säsongen.

Det beror väl på hur mycket man kört tidigare på gata.
Problemet är väl kanske snarare ovana vid R-hojar. Men å andra sidan sägs det att man lär sig av sina misstag, så just den missen hoppas jag att man slipper se igen :)

En licenskurs är ingen kurs i tokgasande, du skall lära dig hur man uppträder på banan i princip. Sen får du träna upp snabbheten senare.
Det var ett antal i helgen som inte hade banerfarenhet, det gick ju bra för dem ändå.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP