EMR Executive Management på ERF Knutan

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Rapport för Team the Botten is Nådd:s (nr. 83) räkning:

Avresa KSD 20.30 med SAS, ankomst MMX 23.50. Hämtades av vår tredjeförare GSXR1100R, vars Volkswagen *brrrr* knappast är värdig EMR. Nåväl, resan gick till Hjärup, där Freppa och Lunkan väntade med välkomstbira. Trodde jag; man sov som Cedergren när vi dök upp. Gubbsvålar.
Jag blev först nu informerad om att vi gjort ett förarbyte. :mad:
Efter några whiskey med GSXR1100R bestämde vi oss för att fjolla ur och sova ett par timmar.

Lördag, uppstigning 06.30. Snabbfika och avfärd till Knutan. Avlastning, besiktning (lite glada skratt från besiktningsgubben), riggning av tält och dylikt, förarmöte. Varför fick man känslan av att det var Kajan från Hipp Hipp som höll mötet? :hihi Träffade vår nye förare, GUL, som ersatte Metallgutten.

Tidsträning/uppvärmning. GUL, Boxer och GSXR1100R körde några varv var mest för att känna på grejerna. Order från EMR. 22:a träningstid, helt OK. Vi ändrade drevningen lite, samt justerade fjäderförspänningen fram. Allt klart för rejs.
EMR tog beslutet att GUL skulle starta rejset, vilket han gjorde med den äran. Stadiga 1.08-1.09-tider, vilket kanske var lite väl snabbt för att vara hälsosamt. :gnissla EMR:s order var att hitta ett tempo man trivdes i, och ta det lugnt i början. Långt rejs, många är överheta första varven.
Första stoppet efter 30 min, förarbyte och tankning/kedjesmörjning. Tankningen strulade lite, men ingen större fara på taket. Under rejsets gång insåg vi att tankning kunde göras vid vartannat förarbyte, ungefär. Jämna, fina tider, inget maskinstrul (föga förvånande, detta är ju en fyrtaktsräser). Freppa och Lunkan fixade grillade hamburgare till lunch, hur gott som helst. Resterande delen av rejset flöt klockrent, med perfekta depåstopp. Vi fick en stop & go penalty för omkörning under gulflagg när man viftade med lite olika flaggor på olika flaggposter. Vi var uppe på 17:e plats på slutet, men fick nöja oss med 18:e plats i mål.

EMR är mycket nöjda med insatsen.
Tack för fina förarinsatser från samtliga förare.
Tack till Lunkan, Metallgutten och Freppa för gott samarbete i depån.
Tack till Åsa för grogg på Harrys. Jag var dyngrak och glömde bjuda tillbaka.
Tack GUL:s flickvän för bira på Harrys. Jag var dyngrak och glömde bjuda tillbaka.

Nästa år måste man fanimej köra!

Last edited:
valmers skrev:
.

Tack till Åsa för grogg på Harrys. Jag var dyngrak och glömde bjuda tillbaka.
Tack GUL:s flickvän för bira på Harrys. Jag var dyngrak och glömde bjuda tillbaka.

Nästa år måste man fanimej köra!
Din snåle fan :mad:

Goodstuff skrev:
Nu ljuger du igen. Den där hojen har det skruvats mer med i år än undertecknads.
Det måste man ju göra om man kör omkull :kocko

Stockholmssektionen meddelar att uppdraget är utfört enligt order. Nya order inväntas.

Freppa skrev:
Stockholmssektionen meddelar att uppdraget är utfört enligt order. Nya order inväntas.
Gruppsupning i Fjollträsk den 16/10 lyder ordern, verkställ omdelbums :fyllisar

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa