Elsystem KTM 625-02

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
Tja, har en 625-02 med struligt elsystem, det ENDA som alltid funkar är framlampan, dvs hel o halvljus, kör me 100/80w i den för allt annat pajjar..

Besiktning närmar sej så det vore ju bra o få igång baklyse,bromslyse,blinkers osv osv...

Till det viktiga, eftersom det är en 02 har den inte elstart o batteri, går det o koppla in typ en batteriladdare eller 12v transformator på elsystemet så ja får ström i systemet för o kunna dra om elen osv utan o behöva ha den igång?

Trivs inte riktigt med o stå med hojen på tomgång för länge, dels ljudet inne i ett garage blir påfrestande o hojen går varm rätt fort då det inte finns fläktar till kylet..

Nån som har bra koll på hur man ska gå tillväga på smidigast sätt o peta igång allt? även hastighetsmätare, den går som den vill..

Tacksam för bra tips o info, har letat sjukt mkt här men hittar inget riktigt nyttigt...
Tack på förhand

Eftersom du har en -02 så har du givaren nere vid hjulet, har du justerat in avståndet korrekt? mellan 2-4mm ska avståndet vara mellan givaren & skivan för att den ska få kontakt. 100/80w känns rätt saftigt då du kommer förstöra reflektorn ganska snabbt och där kan du ev får anmärkning om reflektorn är dålig. Tror orig är 35/35w! Tyvärr har jag aldrig kopplat in extern el då jag hade min -02 så jag vågar inte uttala mig om det.

Eftersom du har en -02 så har du givaren nere vid hjulet, har du justerat in avståndet korrekt? mellan 2-4mm ska avståndet vara mellan givaren & skivan för att den ska få kontakt. 100/80w känns rätt saftigt då du kommer förstöra reflektorn ganska snabbt och där kan du ev får anmärkning om reflektorn är dålig. Tror orig är 35/35w! Tyvärr har jag aldrig kopplat in extern el då jag hade min -02 så jag vågar inte uttala mig om det.

Jo avstånd stämmer men den går som den vill, kan visa typ 261km/h när man kör tomgång på ettan liksom.. helskum, har ny magnet i bromsskivan o måttat in allt perfekt..
Anledningen till att ja kör 100/80watt är att den håller pga grövre trådar, ord är 35/35, men den smäller redan vid start, 60/55 håller lite längre men inte tillräckligt bra för o kunna lita på o ha ens ha lyse under en resa,
reflektorn har klarat sej fast ja kör 100w men däremot glaset är smält så ja kan inte besiktiga med det ljuset ändå, beställer nytt vilken dag som helst, problemet e ju resten av all belysning,
vore ju smidigt o kunna koppla in nåt så ja har ström i systemet, skulle underlätta allt grymt mkt..
tack för svar iaf även om just detta inte hjälpte nåt direkt..:pannkyss

har du kollar spänningen i systemet? kan va voltregulatorn som är trasig och därför får du massa volt ut i trådarna som har sönder dina lampor.

har du kollar spänningen i systemet? kan va voltregulatorn som är trasig och därför får du massa volt ut i trådarna som har sönder dina lampor.

Aa spänningen stämmer...
Frågan är mer om man kan koppla in extern ström in i hojen medans man ska dra elsystem?
skulle underlätta, ska bytas ut mkt grejer så vore gött med ström i kablarna för o underlätta kontroll av funktioner osv utan o behöva starta hojen för det..

Någon måste väl veta om det går? koppla in extern el i hojen???

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti