Elschema CRM

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Som en del vet håller jag på med ett bygge och nu ska jag koppla i den nya hastighetsmätaren.
Det blir en "ala moppe-fjun" koso DB-01R. :yoparty
Men till min förvåning så är det en ända stor kabelhärva och det är inte så lätt att hålla reda på vilken som ska till vad.
Så nu jagar jag efter ett elschema till crm och jag har fått tag på ett, MEN det är på franska! :brinnerup

Om någon råkar ha eller kan hjälpa mig att hitta ett på engelska eller annat mer lättläst språk skulle du göra mig väldigt glad.
Jag studerar el-teknik förövrigt, men då är det inom bygg så detta är lite lurigare men har jag bara ett schema att följa så kan jag nog knapra ihop det på nolltid :)

Bifogat

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    232.2 KB · Visningar: 67
aja, tog initiativ och rota igenom lite utav reservdelslådorna och jag lyckades hitta ett dammigt brunaktigt papper med ett el-schema på tyska :banana

Jo precis den enda servicemanual som finns på nätet över NSR/CRM är fransk, lite småjobbig att försöka begripa sig på, jag använde mig av den när jag kontrollerade att avgasport och sånt funkade som det ska.

Jo precis den enda servicemanual som finns på nätet över NSR/CRM är fransk, lite småjobbig att försöka begripa sig på, jag använde mig av den när jag kontrollerade att avgasport och sånt funkade som det ska.

ja det duger den till, men så fort det blir mer komplicerat så skiter det sig :näsblod

har letat mig genom hela jävla internet och fan vad jag älskar dig!:Bugar:Bugar:Bugar
kika i mitt garage om du har lust =) tråd finns på fjollhoj
btw, du får gärna ragga på mig lite delar eller nåt annat angående crmer

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP