Elproblem zx6rr

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Tjenare!

Har lite elproblem med min zx6rr 05a.
Har en annan tråd som heter zx6rr miniprojekt, men får inget vidare respons där..

Last edited:
Det måste ju finnas nå lösa hanar i härvan runt styrkronan?

Jaha, jag fattade som att dom där två hörde till reglagen. Men kan du inte prova och byta det som går från reglaget till nån av dom lösa då?
Eller är dom olika?

Det brukar inte gå o koppla så himla mycket fel.

Jaha, jag fattade som att dom där två hörde till reglagen. Men kan du inte prova och byta det som går från reglaget till nån av dom lösa då?
Eller är dom olika?

Det brukar inte gå o koppla så himla mycket fel.

Nej jag håller med på det sista där :rolleyes: Huvudsladdarna är inkopplade, det är de små på bilden som är "kvar" att koppla in. Tycker dock ändå ljuset borde fungera eftersom mainsladden är inkopplad?

har du det i datorn eller per papper?
Det ska väl stå färgerna på kablarna på schemat så då är det ju enkelt o se vart dom där kommer ifrån.

har du det i datorn eller per papper?

Har det i datorn, men har skrivit ut massa sidor. Väntar på bok från motorboken.se men de är så grymt sega...

Dessutom visar den lite olika. Ibland 3 sladdar ibland 4 som kommer upp på högersidan bredvid displayen. Här är samtliga som kommer på högersidan:

1. Meter Connector
2. Left Switch Housing Lead Connector
3. Front Right Turn Signal Light Connector
4. Headlight Harness Connector
5. Immobilizer Amplifier (Equipped Models)
6. Right Switch Housing Lead Connector

Har det i datorn, men har skrivit ut massa sidor. Väntar på bok från motorboken.se men de är så grymt sega...

Dessutom visar den lite olika. Ibland 3 sladdar ibland 4 som kommer upp på högersidan bredvid displayen. Här är samtliga som kommer på högersidan:

1. Meter Connector
2. Left Switch Housing Lead Connector
3. Front Right Turn Signal Light Connector
4. Headlight Harness Connector
5. Immobilizer Amplifier (Equipped Models)
6. Right Switch Housing Lead Connector

du har pm, snart.

Efter att ha pratat en del med d1ce så har jag kommit fram till att jag saknar clutch switch och brake light switch. Endast neutralsymbol och fuel samt oljelampan fungerar på displayen och det är bara parkeringsljuset som lyser när man kopplar in huvudsladden.

Har kollat säkringar i fuse boxen. Allt verkar reko. Hittade även en kopplingsladd till i bakre delen av hojen (se bild) som verkar gå till relät för blinkersena; "turn signal relay connector" som för övrigt saknas. Kollar man på elschemat för hojen finner man något som heter "licence plate light connector", någon som vet vad detta är?

Tacksam för svar,
Jonathan

Bifogat

• DSC01243.JPG
    DSC01243.JPG
    50.8 KB · Visningar: 77
Last edited:
Efter att ha pratat en del med d1ce så har jag kommit fram till att jag saknar clutch switch och brake light switch. Endast neutralsymbol och fuel samt oljelampan fungerar på displayen och det är bara parkeringsljuset som lyser när man kopplar in huvudsladden.

Har kollat säkringar i fuse boxen. Allt verkar reko. Finns det fler? Hittade även en kopplingsladd till i bakre delen av hojen (se bild) som verkar gå till relät för blinkersena; "turn signal relay connector" som för övrigt saknas. Kollar man på elschemat för hojen finner man något som heter "licence plate light connector", någon som vet vad detta är?

Tacksam för svar,
Jonathan

uppupp!

Nu är clutch switch, blinkersrelä, front brake switch, mm beställt. snart klart :tummenupp men som sagt, finns det fler säkringar att kolla än dem i fuse-boxen?

mvh

Vet inte riktigt hur ninjan ser ut men om det ska vara någon ytterligare är det väl huvudsäkringen.

Vet inte riktigt hur ninjan ser ut men om det ska vara någon ytterligare är det väl huvudsäkringen.

Låter inge vidare.
Har fått clutch switch, brake light switch. Brake switchen fungerar. Men vad gör egentligen clutch switchen?

Ser inga lampor eller liknande än på displayen. Såklart fick man fel grej från ava också, och det går inte att lämna tillbaka, aldrig mer ava :huvet :huvet

Låter inge vidare.
Har fått clutch switch, brake light switch. Brake switchen fungerar. Men vad gör egentligen clutch switchen?

Ser inga lampor eller liknande än på displayen. Såklart fick man fel grej från ava också, och det går inte att lämna tillbaka, aldrig mer ava :huvet :huvet

Kul att se fler ZX6RR hojar!

Clutch Switch - Den gör det möjligt för dig att starta hojen med växel i om stödet är uppfällt!

Btw, hur många RR gick till sverige 03, 04 och 05 ?
Har en siffra på 5st 2003? Stämmer det?

Kul att se fler ZX6RR hojar!

Clutch Switch - Den gör det möjligt för dig att starta hojen med växel i om stödet är uppfällt!

Btw, hur många RR gick till sverige 03, 04 och 05 ?
Har en siffra på 5st 2003? Stämmer det?

Ja inte många verkar det vara iaf :yoparty
Har löst mina problem nu iaf, tack för svaret. Kunde misstänka att det var något sådant. Ska bara hitta två fina små skruvar till switchen. Sen ska alla orgkåpor på också + lite miniblingbling.

Det enda som jag irriterar mig nu är att styrdämparen (sidomonterad) tar i när man kör sakta, hackar i gaffeln på något skumt sätt. Annars känns det bra :)

Bilder kmr!

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back