Elknas Husa?

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Hej
Skulle starta min lilla Husa idag och köra hem från min bror.
Rullade ut henne ur garaget och gjorde den vanliga kollen (olja och lite så).
När jag rullade ut ur garaget gick hastighetsmätaren igång som vanligt.
Tryckte in startknappen (ja jag orkade inte kicka för klockan va ca 22 och jag ville bara hem) och då hör jag ett konstigt sprakande och allt som går på batteriet "dör", dvs hastighetsmätare och blinkers. :confused:
Blir lite konfunderad av detta och försöker se efter vad som har hänt, men eftersom jag stog på en mörk gårdsplan såg jag inte mycket. Pillade lite på säkringarna, polerna på batteriet samt CDI-boxen. Försökte kicka igång min lilla älskling men inget händer.
Pillar lite till på batteriet och försöker med elstarten igen. Hux flux startade hon som vanligt... :va
Hojen funkade precis som vanligt på vägen hem och efter det att jag stannat för att tanka gick hon igång fint på elstarten.
Var det bara frågan om glappkontakt eller kan det va något allvarligt krångel med elen?

Jag har varit med om samma sak någon gång (fast min starar även när man kickar direkt :D ) och det visade sig vara skruven till pluspolen i batteriet som som gängat ut sig lite och fått ett litet glapp. Bara att skruva åt och sedan funkar allt bra igen... :) Kolla om du råkat ut för samma sak.

Back