Elfel Aprilia RS 125

storglidarn

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2013
Hoj
aprillia rs 125cc
heej jag har lite frågor angående elen på en aprillia rs 125a det kommer ju 5 st kablar från svänghjulet och 2st av dom kopplas in i en box kan inte så mycket och sånt här, men sen hänger 3 st frit och det är en av dom 5 som ger ström ingen annan men kan det vara att det inte är något batteri på den för jag puttar den fram och tillbaka i garaget. och hur skall tändspolen kopplas in det hänger 3 st lösa kablar med kontakter på skal dom sitta i tändspolen för det finns inga andra. och är det tändplattan som har pajat efter som det inte ger någonström? MVH storglidarn:P

men det kommer ju alltid några sladdar från tändplatan och sen går det 2 st in i cdi sen är det 3 st över men i en av dom som är över kommer det ström i så är det tändplattan som gett sig ? eller är det för att dt inte är något batteri för jag puttar den 1,5 meter fram och sen tillbaka. men det skall väl inte ha någon betydelse. färgerna på ett elschema stämmer inte

Du har alltså bytt tändplatta?
Men har inte komplett elsystem?
Stämde färgerna på den utbytta?
Följa kablarna och komma fram till vilken som går vart?

jag ställde en enkel fråga om det kan vara tändplattan som är sönder eller om man måste ha batteriet inkopplat? jag har inte bytt någonting det sitter bara ingen sändspole på den så jag hart fått sätta dit en egen men vet ju inte villka kablar den ska kopplas in med ...

jag ställde en enkel fråga om det kan vara tändplattan som är sönder eller om man måste ha batteriet inkopplat? jag har inte bytt någonting det sitter bara ingen sändspole på den så jag hart fått sätta dit en egen men vet ju inte villka kablar den ska kopplas in med ...
Ledsen att behöva skriva det, men inget i det du skriver är enkelt.

Vill man ha hjälp från främmande människor bör man göra ditt yttersta för att vara så tydlig som möjligt, samt förenkla det så långt man förmår.

Du har misslyckats i båda fallen, därav inga svar på din fråga. Sen att du tror det beror på andra och därför tar dig rätten att vara småspydig är inte direkt dig till gagn.

där har vi en bild på 5 st kablar men det är ungifär så det ser ut på hojen i den gula å gråa går till cdi men det är bara ström i den röda vad tror ni det skulle kunna vara för fel kablarna kommer ifrån tändplkattan.

här är tändspolen och om jag tar den röda koblen och sätter den på den 3 stikan från vänster och puttar den lite fram och tillbaka hojen då alltså och sen sätter den i 3 stikan kommer det en gnista sen måste jag göra om samma sak igen för å få en gnista vad tror ni kan vara för fel?
'( tändningslåset är ej inkopplat).

Färgerna står på spolen, koppla inte in den längst bort från tändkabeln, det är dödaren.

okej då har jag nog ingen cdi heller för det sitter bara den och en grå box som kopplas till batteriet. men vad ska cdin kopplas tilldå?

måste ha ett schema över vilken kabel som skall sitta var i cdin är tacksam för den stora hjälpen jag fått redan

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!