Elektroniska hjälpmedel på nya hojar

illoco

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda cbr1100 Blackbird suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
har läst lite om nya hojar och abs är väl bra och antispinn kan väl vara ok med.men wheeliecontrol va f.n kan man inte åka på bakslangen utan elektroniska stödhjul så är det väl bättre å låta bli.eller är det bara jag som börjar bli gammal

den är väl till för att man inte skall komma upp för mkt på bakhjulet och begränsar friheten (och överslag för den klantige/oerfarne)

Dummaste trådstarten jag har läst :va
Elektroniskt stödhjul? Wheeliecontroll är ju knappast till för att hjälpa folk wheela... Tvärtom!
Den bryter effekten när framhjulet tenderar att åka upp i luften...

Vill man wheela så stänger man bara av funktionen med ett tryck på styrknappen...
Kollar man på hur många förare som drog över på slangen med sina äldre R1or och ZX10r utan hjälpmedel så verkar det ju vara en mycket bra funktion..

T.o.m MotoGP använder ju wheeliecontroll till viss mån.. Men dom kanske inte heller skulle kunna hantera din Turbohoj? :tummenupp

Dummaste trådstarten jag har läst :va
Elektroniskt stödhjul? Wheeliecontroll är ju knappast till för att hjälpa folk wheela... Tvärtom!
Den bryter effekten när framhjulet tenderar att åka upp i luften...

Vill man wheela så stänger man bara av funktionen med ett tryck på styrknappen...
Kollar man på hur många förare som drog över på slangen med sina äldre R1or och ZX10r utan hjälpmedel så verkar det ju vara en mycket bra funktion..

T.o.m MotoGP använder ju wheeliecontroll till viss mån.. Men dom kanske inte heller skulle kunna hantera din Turbohoj? :tummenupp

varför är dom ställbara då:va

varför är dom ställbara då:va

För att kunna tillåta ett visst glid på underlaget med framhjulet? Tvivlar på att man kan ställa in hur radikal wheelie man vill göra och sedan bara panga på med gasen.

Men alltså :crash

Vi behöver en en såndäringa wheeliecontrol så alla kan göra tolvor!!

oj då har gjort korvmojs-rossi ligan upprörd :D:D:D

För att kunna tillåta ett visst glid på underlaget med framhjulet? Tvivlar på att man kan ställa in hur radikal wheelie man vill göra och sedan bara panga på med gasen.

Hahahaha - shhhhh, faaan kom vi inte överens om att du inte skulle skvallra :hihi

Min hoj kan ställas in eXaCkT på graden när man ska Yheeeeela.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...