Elaka vv-gubbar!!!

Flerko

Hojåkare
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Längtar efter en VTR FIRESTORM
Snacka om att bli blåst på konfekten! Jag hade ju uppkörning den 24:e augusti men blev kuggad. Dålig riskmedvetenhet hette det infrån vv-gubbens sida. Jag har fått en ny tid nu på onsdag (20:e) så jag bokade en körlektion till som jag körde idag. Jag pratade med min körskolelärare och han hade talat med vv-gubben efter min uppkörning. Han hade tyckt att jag körde "FÖR BRA" på konbanorna och hade därför "hållt ögonen på mig" under min stadskörning och kuggat mig för några dumma småsaker! Jättekul när man har övat och övat och så är man plötsligt för duktigt. Hur mongo är inte det??? Nån annan som varit med om nått liknande? Har i alla fall som sagt ny tid på onsdag och då jäklar ska jag sätta godkänt!!!

Flerko skrev:
2469116 Snacka om att bli blåst på konfekten! Jag hade ju uppkörning den 24:e augusti men blev kuggad. Dålig riskmedvetenhet hette det infrån vv-gubbens sida. Jag har fått en ny tid nu på onsdag (20:e) så jag bokade en körlektion till som jag körde idag. Jag pratade med min körskolelärare och han hade talat med vv-gubben efter min uppkörning. Han hade tyckt att jag körde "FÖR BRA" på konbanorna och hade därför "hållt ögonen på mig" under min stadskörning och kuggat mig för några dumma småsaker! Jättekul när man har övat och övat och så är man plötsligt för duktigt. Hur mongo är inte det??? Nån annan som varit med om nått liknande? Har i alla fall som sagt ny tid på onsdag och då jäklar ska jag sätta godkänt!!!

Vilken av skolorna går du på ?

Hur 17 gör man när man kör för bra?:va

Det dummaste jag har hört talas om var en snubbe som vart kuggad för att han inte skar kurvorna på 70väg!! :näsblod (Vet att det var en VV kvinna vid med nått utländskt namn)

Ledsen men man kan inte kugga för att man kör "för bra" - du här därimot kanske gjort något för att reta upp din förättare?!

T.ex. genom att se ut på ett speciellt sätt. Eller genom din blotta existens retat upp hans fru på morgonen så det inte blev något morgonmys - hon behöver inte ha sett dig, för kvinnor "känner sådant"!

Andra anledningar kan vara soldimma, ont i hälen, eller varför inte klassikern: "bristande uppmärksamhet i trafiken".

Exakt vad det betyder får du aldrig ett svar på - men det duger likväl för en kuggning!

Själv hade jag tur, min förättare hade säkert fått morgonsex och kaffe innan jag körde upp = lappen i fickan!

Förbered dig själv med en körlektion och förbered din förättare genom att skicka en latexkalsong till honom & 8 rosor till hans fru så skall du se att du klarar det!

Nu är jag helt i fel kyrka men känns onödigt att starta en egen tråd för detta...

Blev kuggad på min 2:a uppkörning för felaktig körställning. Hade då lätt böjda armar vid inbromsningen.

Provförrättaren menade på att jag skulle ha helt utsträckta armar så inte styret skulle svänga undan för mig om jag körde över t.ex. en gatukant eller en älg eller nåt.

Så hur ligger det egentligen till med den saken alla racingfantaster? Kan ni er bromsteknik? Vilket är rätt?

Flerko skrev:
2469116 Jättekul när man har övat och övat och så är man plötsligt för duktigt. Hur mongo är inte det??? Nån annan som varit med om nått liknande? Har i alla fall som sagt ny tid på onsdag och då jäklar ska jag sätta godkänt!!!

Efter stor förvånan fått lappen (var besviken på min körning och trodde säkert att jag skulle kugga) snackade jag med min lärare och han sade rent ut att det finns de som nästan aldrig kuggar någon för småsaker samt de som har det mer som regel att ingen är värdig... Grattis! Du fick nog den sistnämda.

Dominator-Rocks skrev:
2469131
Det dummaste jag har hört talas om var en snubbe som vart kuggad för att han inte skar kurvorna på 70väg!! :näsblod (Vet att det var en VV kvinna vid med nått utländskt namn)

Inte tracka på henne, jag kommer inte ihåg vad hon heter men du, prata inte illa om henne, hon är alltid rättvis. Men det finns många jävliga vv-personer i länet som kuggar en för allt från att man körde för sölig på konbanorna till att man körde för snabbt på inbromsningen!

Johise511 skrev:
2469180 Inte tracka på henne, jag kommer inte ihåg vad hon heter men du, prata inte illa om henne, hon är alltid rättvis. Men det finns många jävliga vv-personer i länet som kuggar en för allt från att man körde för sölig på konbanorna till att man körde för snabbt på inbromsningen!

:va
Är det din mamma?:D

OBS jag trackar lite på vem jag vill om jag vill och när jag vill (vilkte ioförsig inte händer så ofta) kan inte se att jag har trackat på någon nu heller!?

Kimmerien skrev:
2469160 Nu är jag helt i fel kyrka men känns onödigt att starta en egen tråd för detta...

Blev kuggad på min 2:a uppkörning för felaktig körställning. Hade då lätt böjda armar vid inbromsningen.

Provförrättaren menade på att jag skulle ha helt utsträckta armar så inte styret skulle svänga undan för mig om jag körde över t.ex. en gatukant eller en älg eller nåt.

Så hur ligger det egentligen till med den saken alla racingfantaster? Kan ni er bromsteknik? Vilket är rätt?
Då kanske det är dags för den gubben att gå en kurs i bromsteknik...:7peta

Flerko skrev:
2469116 Snacka om att bli blåst på konfekten! Jag hade ju uppkörning den 24:e augusti men blev kuggad. Dålig riskmedvetenhet hette det infrån vv-gubbens sida. Jag har fått en ny tid nu på onsdag (20:e) så jag bokade en körlektion till som jag körde idag. Jag pratade med min körskolelärare och han hade talat med vv-gubben efter min uppkörning. Han hade tyckt att jag körde "FÖR BRA" på konbanorna och hade därför "hållt ögonen på mig" under min stadskörning och kuggat mig för några dumma småsaker! Jättekul när man har övat och övat och så är man plötsligt för duktigt. Hur mongo är inte det??? Nån annan som varit med om nått liknande? Har i alla fall som sagt ny tid på onsdag och då jäklar ska jag sätta godkänt!!!

Min övninglärare sa att jag bromsade för bra för att uppkörningsläraren skulle godkänna så liten "bromsträcka.
Så jag fick bromsa sämre helt enkelt, som inte är helt enkelt enligt mig:rolleyes:

/Blommen

/Blommen

Dominator-Rocks skrev:
2469193 :va
Är det din mamma?:D

OBS jag trackar lite på vem jag vill om jag vill och när jag vill (vilkte ioförsig inte händer så ofta) kan inte se att jag har trackat på någon nu heller!?

Nae det är inte min mamma:dummer . Men hon är i vilket fall en bra vv- person som gör vad hon skall göra.

Lucius skrev:
2469147 Ledsen men man kan inte kugga för att man kör "för bra" - du här därimot kanske gjort något för att reta upp din förättare?!

T.ex. genom att se ut på ett speciellt sätt. Eller genom din blotta existens retat upp hans fru på morgonen så det inte blev något morgonmys - hon behöver inte ha sett dig, för kvinnor "känner sådant"!

Andra anledningar kan vara soldimma, ont i hälen, eller varför inte klassikern: "bristande uppmärksamhet i trafiken".

Exakt vad det betyder får du aldrig ett svar på - men det duger likväl för en kuggning!

Själv hade jag tur, min förättare hade säkert fått morgonsex och kaffe innan jag körde upp = lappen i fickan!

Förbered dig själv med en körlektion och förbered din förättare genom att skicka en latexkalsong till honom & 8 rosor till hans fru så skall du se att du klarar det!

Ska bli! Ett par rosa kallingar o ett gäng blommor till frugan. Den här saten hade nog som sagt varker fått morgonsex eller kaffe. Hoppas jag får en bättre snubbe eller att han har fått en avsugning på morgonen!

Blommen skrev:
2469216 Min övninglärare sa att jag bromsade för bra för att uppkörningsläraren skulle godkänna så liten "bromsträcka.
Så jag fick bromsa sämre helt enkelt, som inte är helt enkelt enligt mig:rolleyes:

/Blommen

/Blommen

Livet är hårt när man är duktig! Kan tänka mig att det var klurigt att bromsa sämre än vad man är kapabel till! Helcrazy!! På onsdag ska jag i alla fall visa att jag är lagom duktig! Godkänt ska det bli!!!:tummenupp

TukTuk skrev:
2469170 Efter stor förvånan fått lappen (var besviken på min körning och trodde säkert att jag skulle kugga) snackade jag med min lärare och han sade rent ut att det finns de som nästan aldrig kuggar någon för småsaker samt de som har det mer som regel att ingen är värdig... Grattis! Du fick nog den sistnämda.

Det verkar så! Men men, ny chans på onsdag. Då jäklar ska jag som sagt visa att jag är värdig ett godkänt!!!

Last edited:
Kimmerien skrev:
2469160 Nu är jag helt i fel kyrka men känns onödigt att starta en egen tråd för detta...

Det låter mycket konstigt - man skall aldrig ha helt raka armar när man kör mc.

Dominator-Rocks skrev:
2469131 Vilken av skolorna går du på ?

Hur 17 gör man när man kör för bra?:va

Jag vill inte säga vilken skola jag går på men ni ska få veta, jag lovar.
Tydligen så kan man vara för duktig men det är ju helt fel att nån som kör bra ska bli kuggad för det. Min skollärare tyckte hela grejen var helknäpp och själv tyckte han att jag var grym på att köra. Men men, det är ju inte han som bestämmer. Håll tummarna för mig på onsdag allihopa så ska ni få veta hur det gick!

KalleNorton skrev:
2469361 Det låter mycket konstigt - man skall aldrig ha helt raka armar när man kör mc.

precis! man måste ju kunna parera lite. har man raka armar så blir man ju som en stelfrysen räka i sadeln!

Last edited:
Flerko skrev:

Fy fan vad sugit. jag lider verkligen med dig, men idag så e de tyvärr rätt vanligt o bli blåst på både uppkörning o körlektioner. en polare till mig körde mot rött enligt läraren och blev kuggad. Givetvis körde han inte mot rött. men fan nästan så man borde ha vittne med sig.

Last edited:
Flerko skrev:

Säger som Entombed vackert sjunger i en låt: "Don't get too cocky...keep yourself small"!

VV-gubbar vet bäst...kör hellre som en nervsjuk hare och markera bromslyset för minsta rörelse vid övergångsställen och liknande än att "briljera" och köra mjukt och avslappnat. Dom tror du är en nonchig rookie om du kör mjukt och harmoniskt, även om du kört i en herrans massa år, taskigt men sant!
En del nyttjar situationen - They're God and you're not.!
Lycka till :tummenupp

Flerko skrev:
2469365 Jag vill inte säga vilken skola jag går på men ni ska få veta, jag lovar.
Tydligen så kan man vara för duktig men det är ju helt fel att nån som kör bra ska bli kuggad för det. Min skollärare tyckte hela grejen var helknäpp och själv tyckte han att jag var grym på att köra. Men men, det är ju inte han som bestämmer. Håll tummarna för mig på onsdag allihopa så ska ni få veta hur det gick!

precis! man måste ju kunna parera lite. har man raka armar så blir man ju som en stelfrysen räka i sadeln!

Dominator-Rocks skrev:
2469131

AAAAAAEEEEHHHHHÖÖÖ!!!!! Präcciss vad som hände mej vid första uppkörningen. Jag körde iofs. i Tullinge och fick värsta psykopaten som kuggar ca 50% av alla uppkörningar.

Dominator-Rocks skrev:
2469452 Lycka till :tummenupp

Det ska nog gå bra! Håll tummarna! :)

Gsx-r Freak skrev:
2469392 Fy fan vad sugit. jag lider verkligen med dig, men idag så e de tyvärr rätt vanligt o bli blåst på både uppkörning o körlektioner. en polare till mig körde mot rött enligt läraren och blev kuggad. Givetvis körde han inte mot rött. men fan nästan så man borde ha vittne med sig.

Surt sa räven! Men det är ju dom som bestämmer men ibland förtjänar dom ett skott i nacken!

tokmaa skrev:
2469415 Säger som Entombed vackert sjunger i en låt: "Don't get too cocky...keep yourself small"!

VV-gubbar vet bäst...kör hellre som en nervsjuk hare och markera bromslyset för minsta rörelse vid övergångsställen och liknande än att "briljera" och köra mjukt och avslappnat. Dom tror du är en nonchig rookie om du kör mjukt och harmoniskt, även om du kört i en herrans massa år, taskigt men sant!
En del nyttjar situationen - They're God and you're not.!

Jag tackar för tipsen. Nervsjuk hare, ska bli! fan , börjar bli nervös nu...men jag vet ju vad det handlar om så.....håll tummarna!!!

Last edited:
Miks skrev:
2469606 AAAAAAEEEEHHHHHÖÖÖ!!!!! Präcciss vad som hände mej vid första uppkörningen. Jag körde iofs. i Tullinge och fick värsta psykopaten som kuggar ca 50% av alla uppkörningar.

Inte så länge sedan jag körde upp, men enligt min lärare så är det något de tittar mycket på. Placering heter den kryssrutan på deras papper. Fick förklarat för mig att det handlar om att luta cyckeln så lite som möjligt, vilket då blir säkrare och följdsammare körning. Står i boken också, då jag fick anmärkning från min lärare lektionen innan uppkörning just för att jag inte skar. :va

Visa bromsberedskap och faktiskt vrida på huvudet (inte bara ögonen eftersom det inte syns bakåt, alltså att vv gubben ser att du faktiskt tittar och har beredskap) är också riktigt vanligt att bli kuggad om man missar, på säger de.

Du rocker nästa gång och fixar detta. Lycka till :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman