God kväll alla glada.
Jag är väldigt sugen på att sälja min 125a nu för det är dags för bil och mellan hoj.
Problemet är att jag inte har någon gnista på stiftet.
Jag har kollat spolen och den är som den ska.
Jag har även kollat pulsgivaren och den verkade också frisk.
Jag har gått igenom alla sladdar och kontakter på hela hojen, men jag får fortfarande ingen gnista!
Det började såhär: Hojen dog när jag stod still i en korsning, precis som om någon tryckte på dödarknappen. När den gjort det så gav den ingen tendens till att starta igen.
Men efter ca20 sec väntan så startade den och gick som vanlig.
Detta upprepades några gånger efter det.
Sisst jag körde på "moppen" så tvärdog den när jag körde runt 50. Precis som om någon tryckte på dödaren. Det kom en avgasknall o sen va den död, och nu har den varit död hela sommaren för jag varit så trött på den.
Men nu ber jag om all hjälp jag kan få här i forumet!
Tack på förhand
Erik W
Jag är väldigt sugen på att sälja min 125a nu för det är dags för bil och mellan hoj.
Problemet är att jag inte har någon gnista på stiftet.
Jag har kollat spolen och den är som den ska.
Jag har även kollat pulsgivaren och den verkade också frisk.
Jag har gått igenom alla sladdar och kontakter på hela hojen, men jag får fortfarande ingen gnista!
Det började såhär: Hojen dog när jag stod still i en korsning, precis som om någon tryckte på dödarknappen. När den gjort det så gav den ingen tendens till att starta igen.
Men efter ca20 sec väntan så startade den och gick som vanlig.
Detta upprepades några gånger efter det.
Sisst jag körde på "moppen" så tvärdog den när jag körde runt 50. Precis som om någon tryckte på dödaren. Det kom en avgasknall o sen va den död, och nu har den varit död hela sommaren för jag varit så trött på den.
Men nu ber jag om all hjälp jag kan få här i forumet!
Tack på förhand
Erik W
Last edited: