EL problem

Poyjs

HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!! HONDA!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HONDA NSR125 R
Har en NSF 125. (honda) och köppte ett nytt batteri för det förra gjorde samma sak som jag sakll berätta nu.
När jag skör så fungera ljuset och allt som det skall, men bara vid höga varv,
Jag kollade med en voltmätare( eller något) som farsan hadde och där stod det att det tar ström från batteriet vid tomgång. FEL FEL FEL:

Vet någon vad som kan vara FEL!

Nja tror inte det för att, ok jag sa inte allt . men det är mer som krångla. Det är som att den inte orka att driva all EL i hojen på tomgång. Typ att det (läcker) någonstans!

Poyjs skrev:
Nja tror inte det för att, ok jag sa inte allt . men det är mer som krångla. Det är som att den inte orka att driva all EL i hojen på tomgång. Typ att det (läcker) någonstans!
okey?... då kan jag tyvär inte hjälpa dig, om det möjligt vis inte är ett jordfel nån stans.. eller att generatorn börja sjunga på sista versen...

Poyjs skrev:
Har en NSF 125. (honda) och köppte ett nytt batteri för det förra gjorde samma sak som jag sakll berätta nu.
När jag skör så fungera ljuset och allt som det skall, men bara vid höga varv,
Jag kollade med en voltmätare( eller något) som farsan hadde och där stod det att det tar ström från batteriet vid tomgång. FEL FEL FEL:

Vet någon vad som kan vara FEL!

Det är nog (den lilla massiva metallsaken) som sitter fastskruvad i ramen. Kommer inte på vad den heter men jag är nästan 100% på det.

Skicka ett email till mig så ska jag komma på vad den saken heter.

//DLSpec

mmmm har funderat på att det kan vara den, Sedan är det ingen generator på den, Magnet du vet.! Skit samma, öö jo att den inte orka dra runt all EL på tomgång tycker jag kan vara vadsomhelst på den!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...