El-kunnig, motstånd

R1Björne

grim
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
kotte
Hej, jag har läst detta på ett annat forum men behöver lite tolkningshjälp. Det hela handlar om att by-pass koppla stödsensorn på en ktm 690.

Just if anyone is interested.
A 1K to 3K ohm resistor between the Pink and the black wire
will fool the computer.
Black is ground, Pink is collector, blue is emiter. just leave the blue wire open.
That worked for me.
do whatever you think is safe for yourself.

Jag har själv satt motstånd på LED-blinkers men dessa är på 400-600 ohm. Motstånd på 1000-3000 ohm har jag aldrig sett eller använt. Är det ELFA som gäller??

Det är lite skillnad på de motstånd som man använder till LED blinkers o ett som du skall använda för o koppla bort stöd sensorn.
De motstånd som används till blinkers är gjorda för o klara av o hantera många watt medans det du behöver till stödet inte behöver hantera någon större strömstyrka (watt)

Jag rekommenderar att du kollar på kjell o company eller chlas ohlssons. köp en förpackning med motstånds sortiment där hittar du lämpliga motstånd tex 1,5 Kohm eller besök din lokale radio o tv reparatör eller en kille som håller på med larm instalationer (2,2 Kohm)

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=60-502-34&toc=19771

Detta borde funka fint om du skall ta Elfa.

Last edited:
Det är lite skillnad på de motstånd som man använder till LED blinkers o ett som du skall använda för o koppla bort stöd sensorn.
De motstånd som används till blinkers är gjorda för o klara av o hantera många watt medans det du behöver till stödet inte behöver hantera någon större strömstyrka (watt)

Jag rekommenderar att du kollar på kjell o company eller chlas ohlssons. köp en förpackning med motstånds sortiment där hittar du lämpliga motstånd tex 1,5 Kohm eller besök din lokale radio o tv reparatör eller en kille som håller på med larm instalationer (2,2 Kohm)

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=60-502-34&toc=19771

Detta borde funka fint om du skall ta Elfa.

Jag kikade på ELFAs hemsida, men det finns lite att välja på... Men jag tittade bla på det du länkade till och jag ska åka dit på måndag och köpa ett. Annars har jag både kjell o company o classe ganska nära oxå!

Tack för alla svar.

*/ ?>
Back