dreamcore
Ny medlem
tja, ny här på forumet men har läst rätt mycket av era trådar och ni verkar rätt vettiga, så nu skulle jag vilja ställa lite frågor och förhoppningsvis få lite bra svar och idéer.
jag håller på att bygga en lite leksak inför vintern (som verkar ha kommit med stormsteg redan) men iaf, jag har byggt allt runt en gixxer maskin och ska köra allt med ett eftermarknads sprut, jag har byggt en bil med megasquirt förut, så jag är inte helt borta i ämnet. men det är bilar, och då är det lite mer beprövat vad jag har förstått.
så mina frågor eller funderingar kanske är mer rätt, är:
vilket system ska jag välja? megasquirt,VEMS microsquirt. (ska styra tändning och insprut)
vad är det för typ av trigger på en sån maskin?
vad bör man tänka på?
och för framtida bruk, vad kan man ha för turbo till en sån maskin?
mer frågor kommer säkert poppa upp, men börjar så här och hoppas ni kan svara på några av dom
jag håller på att bygga en lite leksak inför vintern (som verkar ha kommit med stormsteg redan) men iaf, jag har byggt allt runt en gixxer maskin och ska köra allt med ett eftermarknads sprut, jag har byggt en bil med megasquirt förut, så jag är inte helt borta i ämnet. men det är bilar, och då är det lite mer beprövat vad jag har förstått.
så mina frågor eller funderingar kanske är mer rätt, är:
vilket system ska jag välja? megasquirt,VEMS microsquirt. (ska styra tändning och insprut)
vad är det för typ av trigger på en sån maskin?
vad bör man tänka på?
och för framtida bruk, vad kan man ha för turbo till en sån maskin?
mer frågor kommer säkert poppa upp, men börjar så här och hoppas ni kan svara på några av dom