Precis innan jag skulle köra hit hojen från föräldrarna upptäckte jag att bakdrevet satt löst. Förstog dock inte hur det satt löst så jag plockade isär bakhjulet, men det hjälpte inte för jag fattade ändå inte ett skit av hur det skulle sitta.
Mellan drevet och navet satt en metallring (som var väldigt nersliten). Var inne på en verkstad idag och där sa dem att var vanligt att man satte på en sån metallring för att kunna köra med piratdrev, på oginaldreven fanns denna ring redan fastpressad. Men nu var det så illa att varken metallringen eller orginal drev går att få tag på längre. Han jag pratade med på verkstan var visserligen helt säker på att han hade en sån kvar någonstans i verkstan, men han kunde inte hitta den när jag var där.
På metallringen ska det tydligen vara en "kant" som håller fast drevet, och metallringen hålls fast med en låsring.
Då jag inte har för stora förhoppningar om att de på verkstaden hittar en sån metallring hade det varit underbart om någon här hade en.
Behöver inte metallringen utan det hade räckt med en ritning på var f_n den där kanten ska vara.
/Jesper
Mellan drevet och navet satt en metallring (som var väldigt nersliten). Var inne på en verkstad idag och där sa dem att var vanligt att man satte på en sån metallring för att kunna köra med piratdrev, på oginaldreven fanns denna ring redan fastpressad. Men nu var det så illa att varken metallringen eller orginal drev går att få tag på längre. Han jag pratade med på verkstan var visserligen helt säker på att han hade en sån kvar någonstans i verkstan, men han kunde inte hitta den när jag var där.
På metallringen ska det tydligen vara en "kant" som håller fast drevet, och metallringen hålls fast med en låsring.
Då jag inte har för stora förhoppningar om att de på verkstaden hittar en sån metallring hade det varit underbart om någon här hade en.
Behöver inte metallringen utan det hade räckt med en ritning på var f_n den där kanten ska vara.

/Jesper