Efterfestmusik på akustisk

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Letar efter sköna lugna låtar som man kan spela och chilla med på efterfesten. Låtar i stil med Ray Lamontagne-stuk och andra vackra akustisk gitarr-vänliga låtar alltså.

Har ni några tips på dylika låtar?? Posta gärna!
Tacksam :Bugar

Helplessly hoping - Crosby, Stills & Nash
Long nights - Eddie Vedder
Boy with a coin - Iron & Wine
Angel - Jack Johnson
White blank page - Mumford And son's
For your precious love - Otis Redding

Några jag vet att jag har på min softa lista, kanske lite el-aukustiskt också...

Låt folk slippa dessa gitarrister så folk kan få prata och umgås istället för att blänga på en soloartist. :fyllisar
:glömdet

Milde tid? Häll inte upp för stora drickor på efterpärlan bara. Folk kommer somna innan dom fått glaset till mun å du får hälla allt i vasken på morronen...

Loosegoats
Dar Williams
Scott Matthews
The Tallest Man on Earth
Daniel Norgren
Bon Iver
Biffy Clyro
Damien Rice
David Gray
Dylan LeBlanc
Justin Townes Earle

Finns mycket gött som inte är allt för mycket kommers.

Nu kanske detta skiljer sig mycket från det du är ute efter men några låtar jag och mina vänner brukar köra som är chilla är b.la:

Slighty stoopid-Wisemen (Favorit)
Justin nouzuka-After tonight
J boog-Let's do it again
Skaburbian collective-Flow
Skaburbian collective-Whea
Kalle baah-Ugly girls
Rebelution - Feeling Alright
Ed Sheeran-The A Team
Eddie Vedder - Society (Världens bästa låt enligt mig)

Nu är några låtar mer åt reggae hållet men hoppas någon faller i smaken :-)

Trixet är att, nu har du ju redan en gitarr och kanske kan spela så det spelar ingen roll, men du ska ju få igång alla andra killar att krama varandra, dricka sista biran och sen däcka. Men det jag alltid brukar göra, jag somminte kan lira nån gura är att dra ett Dmoll och börja vissla guns å roses, pasians, för det är ett långt intro som inte kräver nån annnan kunskap än att vissla. sen är alla killar redan halvägs visslandes till tylösand eller somnade i en sandhögoch man kan låtsat generat säga att man inte kan spela gitarr, vilket man inte kan, men man är bra på att kramas och ge fotmassage. Nu va ju inte det här det bästa tipset till dig,men jag kände att vi andra dödliga behövde lite utjämning

Men skulle jag kunna spela gura så skulle jag lyssna endel på ulf lundell. Han har skrivit låtar om alla flicknamn som är värda att trycka på. Bättre att sikta in sig på nån speciell än att hoppas på för mycket (men jag gillar inställningen). Jag brukar alltid sjunga in uffe-låtar på mobilsvar klockan fyra på morgonen när jag går hem självklockan fyra påmorgonen, och det enda jag har ångest för dan efter är att jag inte hade en gitarr med mig, och kunde spela.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park