effektskillnad

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
nu kommer nästa hjärndöda fråga, jag har 2 olika dämpare till min husa 550, det är orginal crossdämpare och det är en enduro dämpare som strypningarna är bort plockade i och lite fixad med. vilken ska jag välja är det någon skillnad på effektkurvan med rätt bestyckning på dessa 2

kolla se om du kan se rakt igenom crossdämparen, om det är ett perforerat rör rakt igenom. Om inte så är nog modifikationen på FE dämparen likvärdig med FC dämparen.

TERMINATOR skrev:
2103314 det är ett perforerat rör rakt igenom
Isf har du fördel av att använda crossdämparen förutom att den kommer låta mycket mer då givetvis. Du tjänar effekt genom hela registret på att köra med FC dämparen. Både botten och toppeffekt. :tummenupp

philsson skrev:
2103336 Isf har du fördel av att använda crossdämparen förutom att den kommer låta mycket mer då givetvis. Du tjänar effekt genom hela registret på att köra med FC dämparen. Både botten och toppeffekt. :tummenupp

provade enduro dämparen och tycker inte att cross modellen låter så mycket mer

TERMINATOR skrev:
2105092 provade enduro dämparen och tycker inte att cross modellen låter så mycket mer
Det skall den göra om det är ett perforerat rör. Kika på en sprängskiss på endurodämparen om du hittar, det är värsta ormboet därinne som bromsar upp.

TERMINATOR skrev:
2105092 provade enduro dämparen och tycker inte att cross modellen låter så mycket mer
Mmm... Men du vet att det inte går att avgöra sånt när man står och torrvarvar i garaget va?
Det riktiga ljudet hör man först när motorn får jobba.
(Det är dessutom svårt att avgöra själv då ljudet är riktat bort från föraren).

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show