Effektljuddämpare

aberg87

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Hoj
KTM 690 SM - 08
Tjenare!

Snart är det dags för min 100 mils service och jag funderar på att införskaffa nya effektdämpare.

Jag har kollat lite på wings, men vilket är det bästa/prisvänligaste dämparen enligt er?

Vilken hemsida är bäst att vända sig till när det gäller information samt beställning?

Tacksam för svar!

Mvh Viktor

i regel får man det man betalar för,ett slipon är ju bara en burk med 2"rör igenom , vill du ha en billig köp en sån.
sök på tex ebay finns ju mängder tex leo vince wings akra ,det som brukar skilja är passform och detaljfinish

Är det utseende, ljud eller effekt som du är ute efter? Hur viktigt är priset? Vad gäller bara slipon så brukar FP, Akrapovic och Sebring ligga bra till med grova rör för effektens skull. Vilket också påverkar ljudet i en ljudligare riktning :näsblod Vissa andra system har smalare rör, tunnare eller grövre dämpare och annan finish (ofta till det sämre). Man kan välja mellan kolfiber, aluminium, rostfritt och titan - där det senare är att föredra om man vill ha låg värme och trevligt utseende (men kostar förstås).

Är effekten viktigare än priset, så är det helsystem som gäller och Sebring och Akra ligger då oftast bäst till, men med en del mindre uppstickare på senare år (gott om tyska).

Riktig snikvariant är att modifiera originaldämparna och öppna upp dem ordentligt, men det kan låta illa och burkigt och ge lite halvtam effektökning.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti