Effektökning på Honda VFR800FIA 02'a????

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Nån som vet om man kan öka effekten på en Vfr 800 02'a utan att förstöra 5års garantin?.. :confused:

jo ja vet .. skulle köpt en med mer kräm i =) :skrämd
 
Last edited:
Re: Re: Effektökning på Honda VFR800FIA 02'a????

Rossifumi skrev:

jo iof men det är ju dubbla avgasrör bak på den och då måste dom vara snygga så det passar in.
men borde det inte vara nån strypning på den som man kan lätta på :öl
 
Re: Re: Re: Effektökning på Honda VFR800FIA 02'a????

DwD skrev:
jo iof men det är ju dubbla avgasrör bak på den och då måste dom vara snygga så det passar in.
men borde det inte vara nån strypning på den som man kan lätta på :öl

Tvivlar starkt på det.
Men kolla in dessa pipor (MIG) - grymt snygga och ger garanterat mer effekt och goare ljud!
 

Bifogat

  • newhonda.jpg
    newhonda.jpg
    45.8 KB · Visningar: 264
Nån direkt strypning finns nog inte. Men t.ex. cat bromsar normalt
en del. Hur det ser ut på vfr vet jag inte.
Men det kan mkt väl hända att du får mappa om sprutet på nåt
sätt.
/u
 
Cykeln har väl iaf full effekt i papperet?
 
Vad ligger MIG piporna på i pris per par?

jo skall kolla om det är katalysator på den..
då blir det bajonett fäste på den,så man kan ta av å sätta på den snabbt vid besiktning :tummenupp
 
DwD skrev:
jo skall kolla om det är katalysator på den..
då blir det bajonett fäste på den,så man kan ta av å sätta på den snabbt vid besiktning :tummenupp
Hojar måste inte ha kat. Finns det nån ny bestämmelse om att
man inte får ta bort den på nya maskiner om den har kat i orginal ?
/u
 
ulf_lundin skrev:
Hojar måste inte ha kat. Finns det nån ny bestämmelse om att
man inte får ta bort den på nya maskiner om den har kat i orginal ?
/u

Du kan besiktiga utan kat på hoj, mao inga krav.
 
Ursäkta mig men.............köp ny hoj !!, köper man den kategori av mc är väl det inte effekten som prioriteras, eller?. Dom extra 4 hk på topp märker du garanterat ingen skillnad på. Nä, kör du din orginal eller så byt in din till ngn med högre effekt. Om du vill ha samma komfort som i VFR men mer effekt är CBR 1100 XX Blackbird perfekt för dig.

Mvh// ZF
 
Zilversurfer skrev:
Ursäkta mig men.............köp ny hoj !!, köper man den kategori av mc är väl det inte effekten som prioriteras, eller?. Dom extra 4 hk på topp märker du garanterat ingen skillnad på. Nä, kör du din orginal eller så byt in din till ngn med högre effekt. Om du vill ha samma komfort som i VFR men mer effekt är CBR 1100 XX Blackbird perfekt för dig.

Mvh// ZF

iof jävligt sant .. jag köpte den pga av att den var snygg å tydligen väldigt skön att köra.
men efter ett tag så slet djävulen tag i mig å jag ville ha mer än 110hk :crash

men du har rätt ..får vänta tills jag har haft körkortet i fem år så jag kan kolla på en R1 eller motsvarande , om inte dom då har tagit bort 100+ hk hojarna då pga försäkringarna :confused:

Men MiG piporna skall jag kolla på ,, vore lite häftigare att ha ett grymmare ljud.

tack för hjälpen :bow
 
DwD skrev:
men efter ett tag så slet djävulen tag i mig å jag ville ha mer än 110hk :crash

Det där med djävulen känner man igen, hornen växer ut från hjälmen :crash.

Vilken F Klass ligger VFR:en i ? 5-6 eller.

En sån dyr hoj som VFR:en, säljer du lätt - sen köper du en Retta 00-01 och har ändå råd att betala försäkringen med mellen skillnaden då får från VFR:en :tummenupp

Att köra plastraket gör livet mer intressant :skrämd

Mvh//ZF
 
Angående effekt:
Själv var jag jäkligt nära att köpa en VFR, men den föll just på effekten. Trotts detta tycker jag du skall hålla till goda med den effekt du har, öppna bara upp avgassystemet så kommer du att få en ny dimension till din hoj! V4:an låter okej redan original men när man hör gamla V4:or med öppna system inser man att det finns kvaliteter i din hoj ingen R1:a i värden kan leverera!

Snart kommer det bara finnas två hojar i Sverige: R1:or och gubbar på custom…

My the V4 force be with you!
 
Zilversurfer skrev:
Det där med djävulen känner man igen, hornen växer ut från hjälmen :crash.

Vilken F Klass ligger VFR:en i ? 5-6 eller.

En sån dyr hoj som VFR:en, säljer du lätt - sen köper du en Retta 00-01 och har ändå råd att betala försäkringen med mellen skillnaden då får från VFR:en :tummenupp

Att köra plastraket gör livet mer intressant :skrämd

Mvh//ZF

Haha .. glöm det .. den ligger i försäkrings klass 7 !!!
så igentligen skulle det inte vara någon skillnad mot R1an?.
tecknade den på susab.com och fick ner premien från 25000 till 8447.
men man måste då teckna innan sista mars och äga hojen innan man ringer till dom.

har bara haft kortet 1år så jag hade jävligt tur!
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top