Efektsvag GSXR 750 98:a?

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Jag o bror min var ute för ett tag sedan o han skulle lära mig hur man kopplade upp min GSXR på bakhjulet. men efter ett par försök så stod han o kliade sig i huvudet o sa att med hans R6a så är det ju inga problem medans min bara tar ett känguru skutt. jag kan gasa upp den på 1an utan problem. jag har själv testat o kopplat upp den på 2:an i hastigheter mellan 50-70. gett fullgas o gett den både korta o lite längre kopplings duttar. men det resulterar bara i känguru hopp. det känns inte som att kopplingen slirar. däremot är min koppling ganska trög och det klonkar till i växelådan när man lägger i 1:an (Specielt vid kall motor)

Det sitter ett slipon på hojen och det finns en kabel som är urkopplad ur styrvoxen (Kan ha varit grön svart) är det den som de bruka kapa för att få mera drag på lägre växlar.

Hojen känns pigg för övrigt. den presterar en ganska bra toppfart. har varit strax över 250 Km/h. Någon som har förslag på vad som kan vara fel o vad som kan behöva göras :va

Tommy

Låter konstigt den borde ju gå upp utan problem när ni kopplar om ni har tekniken.
Har själv en 98:a och jag har sett 290km/h på mätaren som mest.Körde du verkligen det som gick när du kom upp i 250km/h?

alla hojar är olika. olika hjulbas, tyngder, viktplacering på hojen.
även om din skulle va "svag" o "bara" gå 250 så finns kraften för o wiiila..

Låter konstigt den borde ju gå upp utan problem när ni kopplar om ni har tekniken.
Har själv en 98:a och jag har sett 290km/h på mätaren som mest.Körde du verkligen det som gick när du kom upp i 250km/h?

olika drevningar möjligen.

Last edited:
Ja det är det jag menar. om det bara hadde varit jag som inte hadde fått upp den hadde jag inte tvivlat på att det hadde varit min teknik det var fel på. Någon som vet vilken drevning det skall vara orginal på en gsxr 750 årsmodell 98:a
Och hojen käns inte svag och har mera o ge än vad jag kan bemästra. men den borde ju tamejfan gå upp på bakhjulet.

Och nej jag gasade inte allt vad det gick vid 250. det fans en hel del efekt kvar o ta. dock blev vägen lite mindre rak där framme

Allvarligt, kopplingsjucka upp den i 50-70 km/h på tvåan?
Du bör väl ligga på ca 9 - 10.000 varv och det är inte de hastigheterna på tvåan.:va

Allvarligt, kopplingsjucka upp den i 50-70 km/h på tvåan?
Du bör väl ligga på ca 9 - 10.000 varv och det är inte de hastigheterna på tvåan.:va

Man kopplar ju upp den för att just slippa så höga varv.

Annars skulle jag gissa att du har längre hjulbas på din gixxer eller högre utväxling på 2:an än vad r6:an har. Antingen koppla upp den i ettan eller dreva ner den.

\Masonit

jo vist är Gixxern tungre klumpigare och ed all säkerhet längre än R6an men den har nästan 30 häster mer än den han hadde. finns det ingen här på forumet som kör på slangen med en GSXR 750 som har erfarenhet av om de är svåra o plocka upp

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...